Ja, det var ju inte det här jag hade tänkt mig...

2011-12-31
18:13:35
Asså jag har använt dom här spolarna förut och då blev det lockigt?! Jag bad inte om en permanent. Men aja, har börjat vänja mig. Hoppas alla andra gör det med x)




Lockigt hår och chokladfondant

2011-12-31
13:42:00
Nu har jag stått i typ en timme och satt upp spolar i håret. Vi får se ikväll om det var värt besväret. Annars så ser jag ju ganska snygg ut med dom i... Okej, kanske inte riktigt.
Nu ska jag hur som helst göra efterrätten till ikväll. Provlagade den igår och det var gooooooott ♥




The last day of 2011

2011-12-31
12:24:08

Godmorgon/Goddag!
Har inte hunnit med mycket mer än att äta frukost idag. Sov länge, låg och drog mig länge och vips så var klockan halv tolv. Nu ska jag duscha och sen måla om naglarna i silverglitter. Det är ju trots allt nyårsafton!
Nu får ni ju inte se en bild på mig eftersom att jag ser ut som ett monster med mascara under ögonen och flötigt hår. Men däremot så kan ni ju få se en bild på det jag ska ha på mig. Typ ;)





XoXo

2011-12-30
22:04:18

Dålig bloggning idag. Har varit upptagen med att inte blogga och att vara snurrig i huvet. Boink. Nu ska jag se på film med mammii och pappii. Ni får ha en superduperbra fredagskväll och så hörs vi imorgon - sista dagen av 2011.





Cool kille

2011-12-30
16:55:51
Haha, min bror la ut den här på facebook. Härlig kille!


0.45-0.47! Hahaha!




Godmorgon Sverige!

2011-12-30
12:36:28
Nu har vi vaknat, ätit frukost och hunnit med att sitta lite vid datorn också. Vet inte vad det ska bli av oss. Haha ;) Ikväll ska jag i alla fall fördriva tiden genom lite en massa filmtittande. Har just fått veta att vi har massa gratisfilmer att hyra på tv:n. Heheheheeest ♥

BILD PÅ MIG






Ett annat litet inköp

2011-12-29
15:36:00
Väldigt nöjd med de här. De kommer från Ur&Penn och kostade trettio kronor på rean.
Ur&Penn har även en grejs där man kan skänka pengar till någonting (barncancerfonden tror jag det är) genom att avrunda uppåt eller lägga till lite pengar. Så det tycker jag ni ska göra nästa gång ni köper något där.





Dagens outfit

2011-12-29
13:02:00

Skjorta - Crocker || Tights - H&M || Örhängen - JC





Stan igen!

2011-12-29
11:05:40
Idag ska jag till stan igen fast med Amanda. Och så ska jag även på synundersökning vid halv fyra. Sen ska vi sova över (asså jag och Amanda, inte optikern) och ha det allmänt bäst. Har fixat ett par tidsinställda så att bloggen inte blir lika död som igår. Men ni var ju snälla och besökte ändå!




Lång, lyckad dag!

2011-12-28
21:46:29
Jag är lyckligast i välden! Jag har träffat hofh! Eller ja, trängts tillsammans med henne inne på ut&penn. Räknas det som att ha träffat henne? Hur som helst så var det AWESOME! :D Nu är jag överlycklig! Sen har jag även shoppat massor, haft kul med Ellen och upptäckt världens godaste chips - IKEA's budgetchipsisar! Tio små kronor kostar dem och de är mumsigare än mumsigast!

Mobilbilder. Whooop!




On the bussie

2011-12-28
12:43:46
Nu sitter jag i bussen på väg till stan med Ellen. Hon messade imorse och frågade om jag ville följa med och det är väl klart! Kommer ta ett tag att shoppa upp mina pengar. Ska shoppa med Amanda med på fredag eller torsdag. Och imorgon är det synundersökning så det blir till att åka till stan varje dag typ ;) Ni får ha det gutt!






Copyright på min snygghet.

2011-12-27
18:06:45


Haha, vad kul det blir när det här inlägget kommer upp på facebook (har koplat bloglovin') och alla bara ser rubriken "Copyright på min snygghet". Hihihihi. Alla kommer tro jag är ego. Hihihi!




Just nu -

2011-12-27
14:14:24

Rensar bland mina pysselgrejor.





Dissare ni är!

2011-12-27
13:45:53

Det var bara två stycken som anmälde sig till fototävlingen och därför drar jag ingen vinnare. Tråkigt att ni bara dissar sådär! Inte coolt alls. Haha, nej men det är ju lite tråkigt när ingen vill vara med. Men det här är tjejerna som faktiskt deltog. Tack så jättemycket! :)





Två veckor #14

2011-12-27
12:06:30

14. En bra sak som hänt den senaste veckan:
Ja, det har ju varit julafton, jag har fått det jag ville ha och så har jag städat mitt rum! Haha, ni förstår inte hur glad jag är över att ha rensat här inne. Låter nog konstigt men man blir mycket gladare när man har det fint runt omkring sig.

Städad hylla.

Finfin telefon!





Dagen.

2011-12-26
23:05:25




Annie's specialare! :D

2011-12-26
21:26:39
Nu ska ni få receptet på världens godaste julgodis - Marshmallowkrisp med choklad!

Du behöver:
En gryta
En plastsked
Bakplåtspapper
Nån sorts form
Olja
60gr smör
En påse marshmallows
200gr choklad
½-1 dl rice krispies

Såhär gör du:
Olja in bakplåtspappret och lägg i formen. Olja in plastskeden, lägg smör och marshmallows i grytan och smält på låg värme under omrörning. När marshmallowsarna smält så häller du smeten i formen. Skynda dig för det stelnar fort ;) Nu kan du hacka choklad och lägga på och hälla på lite rice krispies. Ställ i ungen i någon minut om chokladen inte smälter. Frys och skär i bitar.





En tyst katastrof

2011-12-26
15:25:39
”Det pågår en tyst katastrof. En katastrof som varje dag dödar 21 000 barn under fem års ålder. De flesta barnen dör av näringsbrist, diarré eller andra sjukdomar. De dör av orsaker som med enkla medel skulle kunna förebyggas. Det som saknas är vaccin, medicin, rent vatten och näringsriktig mat. Saker som UNICEF kan leverera. Saker som vi tillsammans kan leverera.

Den här bloggposten är mitt sätt bidra. För i och med att jag publicerar den här bloggposten blir inte bara fler uppmärksammade på den tysta katastrofen utan dessutom innebär det att re:member skänker sex påsar av den nötkräm som UNICEF använder vid behandling av undernärda barn. Tre påsar nötkräm om dagen är allt som krävs för att ett barn som lider av undernäring ska kunna överleva.

Har du också en blogg och vill göra något viktigt i jul? Hämta bloggmaterial här!
Tillsammans räddar vi barns liv.

Ps. Vill du köpa fältprodukterna som räddar barns liv, besök UNICEFs gåvoshop. Du kan välja ett snyggt gåvobevis designat av bland annat Tove Styrke eller Elsa Billgren att ge bort i julklapp.





Taggar jul nummer två

2011-12-26
14:07:13

Kofta + Linne : JC || Jeans: Lindex || Armband: made by ELLEN





birdylover

2011-12-26
12:20:26
Jag har, som alla andra, skaffat instagram! Så ni som tycker jag uppdaterar som skräp kan ju kolla in där ibland. Eller så kan ni kolla in ändå. Jag heter "birdylover". Dåligt? Ja, men det fanns inget annat typ. Men birdylover var ju hyfsat eftersom jag älskar Birdy! ^^





Före - Efter

2011-12-26
10:26:21



Jag har:
• Lagt på kontrast
• Svartat ner huset
• Ändrat färg på himmeln
• Lagt på ett suddigt lager av bilden och flyttat ut det lite
• Använt clone-stamp för att dra ut träden.
• Lagt på skärpa på kopierade stora trädet.

Tycker själv det blev ganska coolt. Vad tycker ni?




Ladda ner PhotoScape 3.6

2011-12-25
22:26:22
JAG TAR INTE ANSVAR FÖR OM NI FÅR NÅTT VIRUS SÅ MED RISK FÖR ATT LÅTA SOM EN BOLIBOMPA-PROGRAMLEDARE: FRÅGA ERA FÖRÄLDRAR VILKET NI SKA TA!



http://photoscape.org/ps/main/download.php




Såhär ligger det till...

2011-12-25
21:21:45

Det är såhär att jag har, som ni ser, bloggat som en myra utan fingrar. Har faktiskt till och med fått klagomål på facebook. Men jag har ju bättre grejer för mig? Okej, egentligen inte. Men jag har inte mått så bra idag heller och så har jag åkt bil i två timmar hem, firat "lilljul" och sett på TÄVÄ. Fast två inlägg är ju inte så dåligt? Och om ni nu tycker det är så hemskt så kan jag glädja er med att jag just nu ska fixa en video om hur man laddar ner PhotoScape. Whopwhop!

Suttit och redigerat denna ett tag. Senare kommer resultatet upp. Så ja, nu har ni två inlägg att vänta.





Godmorgon!

2011-12-25
11:13:00
Godmorgon alla människor!
Sitter och pysslar lite med bakgrunder till min telefon, lyssnar på musik och har det allmänt bra. Nu ska jag redigera lite bilder. Have it good.




Stars.

2011-12-25
10:32:05







Provar att mobilblogga

2011-12-24
23:15:34

Hejsan tjosan! Nu är julafton snart över men det blir mer firande på måndag för min del. Skönt att veta att man har hälften kvar! Hoppas ni haft en bra dag!





Nu är jag glader.

2011-12-24
18:34:52

Vi har nyss öppnat våra julklappar och jag kunde inte varit mer nöjd med tanke på att jag egentligen inte ösnkade mig nått. Fick presentkortet på JC jag ville ha och så fick jag även en iPhone 4. Det bästa med det är att jag äntligen kan messa utan att det hackar sönder och att jag kan ta bilder. Så nu kan ni förvänta er mer bilder och inlägg! Shtekfisigt.





FROHE WEIHNACHTEN!

2011-12-24
08:23:21
In case you haven't noticed.... It's christmas eve today.

Har inte sovit bra inatt alls. Vaknat, inte kunnat somna, varit hungrig blablabla. I min lilla morgonpressent fick jag jättefina papper och öronmuffar man sätter i nacken. Eller ja, typ. Muffgrejorna sitter fortfarande på öronen men "skenan" sitter i nacken. Vilket jag inte insåg och undrade vad sjutton det var mamma hade köpt till mig!




Två veckor #13

2011-12-23
23:06:58
13. Det här åt jag till frukost:

Jag kommer tyvär inte ihåg vad jag åt och har ändå ingen bra bild så vi kör på vad jag åt för typ fyra veckor sen eller nått. Man kan ju inte bara skippa sådär.

OBOJ, MACKA, YOGHURT med FLINGOR.




Det här väntar jag på nu...

2011-12-23
20:30:07

Minst sagt spenande!





Nu åker vi.

2011-12-23
16:12:20
Dålig bloggning av mig idag. Har inte mått bra och nu ska vi åka. Men ikväll kommer det väll något mer inlägg. Vi höres!

hej coolbild som jag gjort.




Sovmorgon

2011-12-23
12:25:11
Godmorgon! Tog mig en rejäl sovmorgon idag. Vaknade vid typ elva och sen dess har jag inte hunnt med mer än att äta frukost. Laddar upp lite för imorgon lixom. Helt sick vad fort tiden går. Idag ska jag klä granen och packa lite för ikväll bär det av till mormor och morfar.

Vi bjuder! :)




Men det gör jag inte.

2011-12-22
19:39:54

Det är en hel del saker jag borde göra men inte gör. Orkar inte just nu. Istället har jag myst mig ner i sängen med en tidning. Senare ska jag fösöka rensa bland mina läppglans. Var typ beroende i 6:an. Läskigt. Men aja, allt sånnt får vänta till senare. Nu är det min egen tid. Bara för mig och ingen annan än mig.




Lovets första dag.

2011-12-22
18:44:11
förlåt mig för dålig uppdatering. Har njutit av lovets första dag tillsammans med Ellen och till viss del men Amanda. Hon åkte iväg idag och jag kommer sakna henne något enormt! Annars är allt bra. Ellen och jag filmade, flummade och tog även några oskarpa, men ascoola bilder. Ni får se ett litet exempel NU!

Vad ni tror ni ser: En ful failad bild med ljussteck? Vad ni egentligen ser: Min julgran!




Hos Ellen med Amanda

2011-12-22
12:52:03
Hallihallå! Nu har vi fått jullov och efter skolan gick vi hem till Ellenpellen. Vi sitter i deras soffa och spelar Mario kart. Jag vinner - ain't no doubt about it. Eller ja, typ... Nu ska vi hitta på nått kul och senare idag ska jag äta. Kul right? Det får bli ett svengelskt inlägg med nödbild från arkivet.




Två veckor #12

2011-12-21
20:32:41
12. Detta vill jag ha just nu:

Jag vill ha julafton, julklappar och godis. Inget utöver det vanliga då.

Jag är duktig på det här med att måla i datorn.




Världens sötaste ljusstake

2011-12-21
19:22:49



Mamma insåg att det vi hade i våran ljusstake är typ sånt man har för att starta en eld (?) så vi fyllde på med nått nytt. Vi som är så kreativa bestämde oss för att fylla på med det vi älskar mest - SOCKER! Erkänn bäst?




Dagens outfit

2011-12-21
17:13:03





Några timmar kvar...

2011-12-21
15:19:47

Sista skoldagen det här året avklarad och nu taggar vi avslutning imorgon! Bara några timmar kvar i skolan det här året. Hur sjukt fort har det inte gått?! Har i alla fall fått lite fler julklappar nu :) Visar senare för just nu så ville jag vara med på bild! hihihihihihi





Två veckor #11

2011-12-20
21:22:43
11. Detta är jag beroende av:

Socker, godis, choklad...




Nu är de sista klapparna inslagna

2011-12-20
19:39:00
Nu planerar jag att bara ta det lungt (haha, det gör jag ofta) och fota lite. I alla fall om jag vet vad jag ska fota. Förslag? :)





Så kan det gå #1

2011-12-20
19:02:19
Det här är vad vi lyckades få fram ut gårdagens möte. Lixom för att visa hur illa det kan gå om man dricker och sådär. Det är FILIPPA som klippt videon och den är filmad med hennes kamera. Jag är den lilla som blir nedslagen mot slutet. Men det ser ni nog. Erkänn jag spelar bra! *host host*

Så.... Vad tycker ni?! :)




Årets första julklapp!

2011-12-20
16:03:51

Den här dagen har varit lika chill som igår - MINST! Har en miljard saker att berätta! Eller, det känns så i alla fall. 

Idag har vi sett på film, suttit vid datorn och spelat luffaschack i skolan. Ville bara göra er lite avundsjuka på att vi har så bra vikarie och snäll tyskalärare.
Sen
ville jag ju också säga att provet vi skrev i SO gick bra. Skrev väll nästan två hela A4, fram + baksida och blev ändå inte klar.
Och sist men inte minst så har jag fått min första juklapp! :) Det var (väldigt oväntat, hade ingen aning!!) en bodybutter som doftade passionsfrukt.


Ganska fint att jag ställde den i granen. Vilken feeling lixom! JUL MÄNNISKOR! JUL!





Två veckor #10

2011-12-19
21:45:36

10. En tv-serie du älskar:

En till sån där lätt! Jag är helt förälskad i PLL, Desperate Housewives och Gossip Girl. Typiska tjejserier, typiskt mig.





Lucka 19 hos hannalovisasol.se

2011-12-19
21:07:37

Är med och tävlar i HANNAS julkalender igen. Den här gången innehåller luckan "Curlformers". Perfekt för mig som nästan alltid lockar håret! Det är ju dock inte så bra för håret med värmen från en locktång så det här skulle ju vara mer än jättebra! :)

Hur man använder dem:





Efter skolan...

2011-12-19
14:49:16

Jag låser upp huset - Hänger av mig jackan - Tar av mig skorna - Lägger posten och väskan på golvet - Går in och packar upp - Bortsar håret - Äter. 


 





surf's up

2011-12-19
10:34:02
Heyo! Är i skolan och väntar på att matte ska börja. Vi ska se på Surf's up. Chilledill! Hyfsat kul dag utan seriösa lektioner. Utom idrotten då. Har bara sett på film och spelat spel. Aja, nu börjar vi!




Busar runt på facebook.

2011-12-18
19:56:46


Mitt efternamn är hemligt för jag inte bara är ett monster utan också en hemlig agent. En monsteragent.

Kände att bloggen behövde lite mer av min härliga humor. Och juste! Eftersom att ni inte kan gilla min status på facebook så är det okej att kommentera så äter jag med gläjde upp er också :)




Två veckor #9

2011-12-18
18:58:53
9. En person/kändis du önskar att du träffat:

Så lätt! Helt klart HOFH ♥ Världens coolaste människa. http://hofh.se





Hyfsat tuff redigering ändå?! :D

2011-12-18
17:31:20


Bäst man är som lyckas göra eget glitter. Coolaste.




PLL

2011-12-18
15:19:42
Hallihallå! Är hemma från dopet nu och är fettigt trött. Ska bara ta det lungt, se på PLL och fixa till lite i mitt rum. Dammigt, dammigare, dammigast. Nej, men typ så. Ne, nu ska jag sluta skriva och fortsätta städa. Puss hej ♥





Fjärde advent

2011-12-18
09:31:12



Idag är det fjärde adevnt och jag ska på barndop. När jag vaknade imorse låg det ett tunt täcke av vit snö utanför. Nu får det ta och stanna! En jul utan snö skulle inte kännas som en riktig jul.





Tillbaka. Typ.

2011-12-17
21:42:52
Idag har jag bloggat dåligt för att jag helt enkelt inte mått bra alls. Men nu är det bättre och jag sitter här och äter lite choklad. Kvällen har gått till att titta på "Ensam hemma" med brur och en sovande pappa i soffan.

Jag vet att ni älskar gamla, överredigerade bilder! ♥




FOTOTÄVLING!

2011-12-17
15:52:26


Kommentarer som inte har med tävlingen att göra hänvisas till ett annat inlägg. Tack!




Två veckor #8

2011-12-17
15:20:05
8. Din högsta dröm:

Svåraste frågan någonsin. Min högsta dröm är väl att få må bra. Höga krav här va?




Det här går min lördag till....

2011-12-17
13:15:02
Måste verkigen skaffa mig ett liv.





Så lam

2011-12-17
10:57:21
Jag har inget alls att göra. Men varför ska man klaga? Vill ju inte göra någonting heller. Kanske sätter på någon film? Designar lite? Tänkte faktiskt ha en utlottning av en design väldigt lik min gamla. Om det är någon som visar intresse förståss.


FANTASIFULLT x100000000000!




Två veckor #7

2011-12-16
20:31:48
7. Ett kort någon annan tagit på dig:

Foto: CanonEOS 600D - Ellen E || Redigering: Gimp 2.0 - Jag