Hur jag gjorde min header

2012-12-16
13:28:54
Jag gjorde min header i Gimp, ett gratisprogram som finns att ladda ner HÄR.
 
1. Öppna upp din bild i Gimp.
 
2. Redigera den som du vill . Jag gjorde min först svartvit och sedan blå.
 
3. Hitta en snygg rymdbild på google. Här är länkar till några:
RYMDBILD1
RYMDBILD2
RYMDBILD3
 
4. Öppnarymdbilden och ändra storlek så den är lika stor som den andra bilden.
 
5. Klipp ut och klistra in rymdbilden på den andra bilden. Klicka på pappret i lagerfönstret.
 
 
6. Prova de olika effekterna där det står "läge". Vilken du måste ha beror mycket på hur bakgrundsbilden är redigerad. Jag använde effekten "mask".
 
7. Dra ner opaciteten, sudda lite, fixa till detaljer. Möjligtvis kan du behöva öka kontrasten på den första bilden.
 
8. Spara! Glöm inte att skriva .JPG efter bildnamnet! :)
 
Hoppas ni hängde med. Lite svårt att bara ta bilder på det men det är inte så avancerat. Man behöver bara kunna grunderna så går det enkelt. Sen beror resultatet väldigt mycket på vilken bild man har. Den ena rymdbilden kanske fungerar mycket bättre än den andra osv.



Kommentarer
Postat av: Alicia

Hej, Annie! Jag bara undrar om du kanske kan visa hur man gör så att du får in twitter/facebook/bloglovin länkarna på din header! Kram

2012-12-23 • 13:55:30
URL: http://aliciaxx.blogg.se
Postat av: Ylva

Hej!, kan du göra en video på hur man gör denna bilden ist? för jag förstår inte riktigt :)
Tack på förhand.

2013-01-21 • 15:17:16
URL: http://ylvaolisa.devote.se

Kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Trackback