Sovmorgon

2012-07-16
13:08:16
Man kan sova hur länge man vill och när man vaknar har man hela dagen på sig att göra frukost. Och jag älskar frukost. Imorse låg jag kvar i sängen till halv tolv sen gick jag upp och bakade bröd. Gott blev det också. Improviserade lite men ungefära mått kommer här under.
 
Scones med havregryn:
 
1dl mjöl
1dl havregryn
1½krm salt
1tsk bakpulver
½msk olja
½dl mjölk
 
Blanda alla torra ingridienser och blanda sedan i oljan och mjölken. Gör fyra små bollar som du plattar ut så de blir ungefär 1cm tjocka. Grädda i 175grader i mitten av ugnen tills de ha fått en lite brun färg.
 



Kommentarer
Postat av: Alice Gustafsson

Det ser gått ut det måste jag testa!

2012-07-16 • 14:59:11
URL: http://aliceaphotodream.blogg.se/

Kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Trackback