Hur du lägger in en pressentation i menyn - önskemål!

2012-03-22
19:56:00

En pressentation i en blogg är något jag tycker är grym viktigt. Man vill ju lixom veta vart man kommit! Detta kan verka uppenbart för vissa men jag kommer ihåg när jag precis hade startat min blogg och verkligen inte kunde förstå hur lite text man la in mit i de där koderna kunde hamna i min meny. Det är det jag ska försöka förklara för er nu! 

• Börja med att gå in i kodmallen och skrolla ner till <div id="side">.


• Leta nu fram <div class="nav">. Det ligger oftast direk under <div id="side>.
• Där under skriver du sedan din pressentation! :)
 

• Nu är det bara att klicka på "Spara kodmall"!


• Lägg in precis samma sak i alla kodmallar.

• Om du vill ändra typsnitt, storlek osv. på din pressentationstext går du in i stilmallen och skrollar ner till .nav {

• I bilden under ser du vad du ändrar vart! Sen är det bara att förhandsgranska och spara när du är nöjd!


Som vanlig är det fritt fram att fråga om det inte funkar men vänta någon timme innan du får panik över att det inte händer något - ibland tar det ett tag innan ändringarna "slår igenom".
 



Kommentarer
Postat av: Mathilda

Tack för tipset men hur får man så att texten är i mitten *center* grejern om du fattar

2012-09-17 • 12:11:56
Postat av: Cecilia

Men hur får man då bort rutan "om mig" som står under det? owo

2013-07-29 • 19:08:10

Kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Trackback