Svar på frågestunden - Bloggen, Design, Dator

2012-03-28
21:35:00

ifall man vill ha en en bakgrund med datorskärmsstorlek, hur stor ska den va då? :)
sv: Ta en printscreen som du sen klistrar in i paint. Klicka på "Ändra storlek" och välj "Bildpunkter" sen ser du hur stor bilden ska vara! :)

Hur har du fått din blogg att bli .se utan att det har hänt nått med bloggen design mesigt ? :)
och kostar det i så fall pengar ? ;)
sv: Man kan bara göra på ett sätt och designen kan inte bli konstig om man gör så. Eller inte vad jag vet i alla fall :) Rätta mig om jag har fel. Det kostar 99kr/år

Hur får du sånna här smileysar när man kommenterar??
sv: Googlade på "Smileysar i kommentarsfältet" och hittade lite koder.

Hur fixade du domän??
sv: Okej, som ni vet suger jag på att förklara men jag har i alla fall försökt. Kom ihåg att det kan ta timmar för ändringarna att funka så bli inte helt förstörd om det inte går först ;) Och för att det här inlägget inte skulle bi helt fullt med bilder så har ni länken til inlägget här: http://anipani.se/2012/march/skaffa-egen-doman-hos-loopiase.html

Vad är roligast med att blogga?
sv: Att alla bilder ska någon stans och inte bara ligger där i datorn och alla söta kommentarer jag får från er läsare! ♥

Hur kom du på namnet AniPani?
sv: Vet inte riktigt... Tror det var i 6:an på en av våra flamsiga No-lektioner ;) Men frågan var ju inte när. Så svaret blir vet inte!

Kostar det pengar för dig att ha .se? =)
sv: Ja, det kostar 99:- om året hos loopia.se.




Kommentarer
Postat av: Olivia

hey du Söte :)

jag är galet intresserad av bloggdesign och photoshop! Men när jag gör en .gif fil blir det "brusig" eller "prickig" typ när det väl kommer till att publicera den på bloggen, så jag undrar hur du får din header att inte bli sån! :D vill du visa det i ett inlägg? :)

2012-03-29 • 12:26:21
Postat av: LINNEA – lgullarbergs en tokig blogg om foto och vardag▼

super fin blogg!

2012-03-29 • 14:06:44
URL: http://lgullarbergs.blogg.se/
Postat av: Corinne

Fin blogg!¨

Haft en bra dag?

KRAM :love:;-P

2012-03-29 • 16:22:07
URL: http://correaa.devote.se
Postat av: diana

hej! var gärna med och tävla på min blogg där man kan vinna en länkning + bloglovin :)<33333



tacksam för svar! ;)

2012-03-29 • 16:28:09
URL: http://ddiianna.blogg.se/

Kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Trackback