Fem om mig

2013-07-31
12:00:00

Fotar nästan alltid på live-view
 
Jag har läst min favoritbok "En liten prinsessa" ca sex gånger
 
Har aldrig varit på en riktig konsert
 
Älskar gurka och ketchup. Grymmaste kombon
 
Ska bo i Kalifornien när jag blir stor. Är ej öppen för andra möjligheter.
 
tidsinställt. är just nu på Strandgården.




fina vän ♥

2013-07-30
12:00:00
"om headern är såhär..."
 
Finaste Ellen! Foto & Redigering av mig / NIKON D3100 + AF-S Nikkor 50mm 1/1.8
 
tidsinställt. är just nu på Strandgården.




lägg två bilder bredvid varandra

2013-07-29
12:00:00
Många som frågat hur jag lägger två bilder bredvid varandra. Det är egentligen väldigt enkelt, men tog några bilder att förklara. Hoppas det hjälpte annars är det bara att fråga! Jag redigerar i Gimp.
 
 
Glöm inte att avsluta med .JPG när ni sparar!!
 
tidsinställt. är just nu på Strandgården.




Nya Shorts!

2013-07-28
18:22:35
Åkte med mamma och pappa in till stan tidigare idag. Behövde ett par shorts till inför lägret som jag åker på imorgon. (don't worry, fixat tidsinställd inlägg VARJE dag) Carlings hade rea på massor av saker och jag hittade bl.a. dessa shorts. De passade perfekt och kostade bara 150 kronor. Dock ville jag ha ett par korta, så jag klippte av dom när jag kom hem. Blev rätt bra tycker jag. Gjorde dom lite längre än vad jag egentligen vill ha dom så de får "rum" att bli fransiga utan att hela min rumpa syns *:)*
 




forest fairy

2013-07-27
20:31:20
 
Kände för att redigera lite, så satte mig och lekte med två bilder Ellen tog i måndags. Vet inte riktigt om det blev så bra med vingarna, men ni kanske förstår min vision, haha. Älskar att redigera motljusbilder för man kan göra så mycket med ljuset. Dock lite jobbigt att ansiktena blir så mörka, men försökte fixa det så bra som möjligt.




frukost

2013-07-26
13:15:00
God morgon!
Började dagen med god frukost och lite Grey's. Nu tänkte jag fixa mig, baka något och lite senare blir det spring med Ellen. Deras familj kommer även hit ikväll på lite grillning. mys.
 
Vad har ni för er idag?




crochet

2013-07-25
13:07:00
Ett av mina inköp från semestern. Köpt på Carlings i Malmö för 125 kronor. Fullpriset var typ 250 kronor vilket jag tycker är rätt mycket för ett linne, så 50% var helt perf. REA 4 lajf ♥
 
Shortsen är från Lindex och det svarta linnet från H&M.




dreamcatcher

2013-07-24
13:37:00




oseriöst seriös

2013-07-24
12:30:00
En av bilderna vi tog igår. Den var egentligen inte tänkt att bli seriös alls, utan flummade mest runt, men resultatet blev rätt bra ändå. Bilden tog såklart Ellen. Tycker ni ska kolla in hennes blogg: http://ellens.blogg.se  




Fotat, te och LOL

2013-07-23
22:04:18
Efter att ha varit ute och fotat med Ellen i några timmar sitter jag nu i min säng med en kopp te. Tänkte kolla på LOL för fjärde (eller femte?) gången. hehe woops. Vi fotade bara med Ellens kamera så alla bilder är på hennes minneskort. Ska få det imorgon så jag kan lägga in bilderna i min dator sen ska jag börja på en ny design. spännande ooooh. Har mina aningar om hur jag vill ha det men det är lite oklart. Vi märker helt enkelt.
 
jag och favvotekoppen




en liten del av malmö

2013-07-22
19:36:36
 
Bilder från en molnig morgon i Malmö när vi gick och kollade på Turning Torso. Rediga turister här! Gick även förbi en skatepark, massa hus och en fyr. Lite senare blev det jättefint väder och vi gick ut på stan och shoppade.




att göra i veckan

2013-07-22
13:03:14




semesterbilder

2013-07-21
19:38:06
hej igen vänner!
 
Har varit borta några dagar (more like en vecka) och haft det mysigt med mammi och pappi. Vi drog nämligen ut på en liten semester i måndags. Först bar det av mot Malmö för att sedan ta tåget över till Köpenhamn. Dagen efter shoppade vi i Malmö och dag tre åkte vi vidare mot Tyskland för lite sol och bad. Eftersom vi shoppade, låg på stranden eller åt på restaurang största delen av tiden hade jag knappt med mig kameran någonstans. Istället tog jag en hel del bilder med min telefon under resan. Sjukt bra kvalité eller inte men enjoy. (långt inlägg woops)
 
Åt världens godaste BLTC på T.G.I.F | Skåne genom bilrutan | Tågcentralen i Köpenhamn och en massa folk
 
Turning Torso från avstånd | Typ en skola eller nått, gillade bara bilden | Turning Torso nära
 
Min första svenska hotellfrukost (så gott ♥) | Väntar på färjan | Min cola som jag skulle dela med nån Robin
 
Utsikt från balkongen i Tyskland | Min reseoutfit i solen på balkongen | Lite rum, lite balkong, lite väska
 
Stranden (så varmt i vattnet) | Solar | Halvt hängbrygga, halvt inte hängbrygga
 
Strandkörben (hahah) | Världens godaste torellini oh my | Glass och nytt linne whoopyey
 
Parkeringen från balkongen | Åkte till pyttelilla Lütjenburg | Myser bland täcken
 
Gulligt hus på ön Sylt | Lite väg och träd och torn på Sylt | Bild från vår stora lägenhet i R....nånting...?
 
Vatten från bilrutan | Stora Bält (eller nått?) från baksätet | SVERIGE
 




kalasat lite

2013-07-14
14:49:00
På onsdagskvällen ställdes klockan på 9.00 följande morgon. Jag gick upp, duschade, fixade mig, åt lite och drog sedan hem till Ellen för att hjälpa henne sätta upp tältet. Vid tolv kom de andra, vi blåste upp ballonger och gjorde det kalasfint på altanen. Efter det blev det fika. Ellen hade bakat sjukt fina cupcakes och galet goda drömmar. Hon öppnade lite presenter, vi lekte massa lekar (tycker man att det är kul, blir man aldrig för gammal) och pratade.
 
På kvällen fick vi grillat, kriskross och jensensås. Världens godaste. Som vanligt tog vi bilder på hela gänget uppe på kullen på dagiset bredvid. Framåt nio tog vi med marshmallows och en engångsgrill till lekparken och satt och grillade, hade det mysigt och pratade. Tror vi somnade vid två nånting, sov till åtta och drog hem vid halv två dagen efter.
 
Det var så sjukt roligt, men gick alldeles för fort. Vill bara göra om det igen.
 
 




Straight&Curl

2013-07-10
21:47:38
Igår, tisdag, kom min nya plattång på posten! Beställde den i söndags kväll, så det var sjukt bra leveranstid. Det är en Straight & Curl by Björn Axén Tools och den är alltså anpassad för att både kunna platta och locka. Har provat både och, och den är verkligen sjukt bra! Bör även tilläggas att jag är världens sämsta på att locka med plattång, så om jag lyckas, lyckas alla. Är riktigt nöjd och rekommenderar den starkt.
 
Den är köpt på http://inwarehouse.se och med frakt kostade den 458 kronor. Väldigt bra pris, om man jämför med de 795 kronorna den kostar på Kicks.




4th of July

2013-07-06
22:44:30
Heeeeeeeeej läsare och ickeläsare.
Har inte bloggat på länge, men har varit way too upptagen. Hängt med Sofie och Frida största delen av tiden, men har även varit i Hjo med mamma och ätit glass och gått på Hem&Hobby. Allmänt trevlig mysvecka.
 
Det var ju även fjärde juli i torsdags (usa's nationaldag för er som inte visste det) och jag, Sofie och Frida bestämde oss för att leka amerikanare, haha. Vi lagade Mac n' Cheese och gjorde "Layered Drinks". Inget av det var väl speciellt jättegott men att det var amerikanskt räckte :) *nördar*
 
här har ni en bild på en av våra fina drinkar. Fab doesn't even begin to describe it.




today's

2013-07-01
19:37:54
klänning - H&M | jeansjacka - JC | skor - Converse | solglasögon - TGR
 
Idag har jag mest tagit det lugnt. Gick med mamma till affären, gjorde en sjukt god kycklingsallad, satt och läste, gick ut och sprang med Ellen, gick hem, åt jordgubbar. Vanlig sommardag typ. Har en vecka nu utan något inplanerat så får göra det bästa av det lixom. Kommer sluta med att jag mest sitter vid datorn, bakar och springer. haha ironin.