Novell

2013-03-18
12:53:00
Hade skrivit ett långt inlägg men eftersom blogg.se är efterblivet så försvann allt och jag tänker inte skriva om det.
 
Det här är en bit ur min novell som vi ska lämna in veckan efter påsklovet. Det är en tävling mellan skolans alla åttor och Per Nilsson, en författare, ska välja vinnaren. Panikar sönder över att jag inte har en aning om hur storyn ska va. Har dock en idé så får väl gå på den och hoppas att det blir bra. Delar med mig av några meningar här under. Yo Bros.
 

"Hej!" i den tysta natten kändes det som om min röst kunnat höras genom ljudet av tusen exploderande bomber, ändå verkade hon inte ha hört mig.
Jag började gå mot henne med snabba steg. När jag stod nästan bredvid henne såg jag att det var månen hon tittade på. Det var fullmåne och den lös starkare än annars. Jag fastnade med blicken på det stora, lysande klotet uppsatt på himlavalvet. För en sekund skymdes det av några tjocka, gråa moln och hon verkade bli medveten om min närvaro. Onaturligt långsamt vred hon huvudet mot mig. Hon stirrade djupt in i mina ögon och det sved till i dem. Jag vek med blicken utan att riktigt hinna reagera. Det var som om hon fick någon sorts makt över mig bara genom att se på mig.




Kommentarer
Postat av: Julia • tweep

Vi har skrivit noveller på skolan och jag måste bara tipsa om att ha mycket inre monolog :) Det kommer göra susen!

2013-03-18 • 21:24:47
URL: http://tweep.blogg.se/
Postat av: Julia ♥️

Grym ju! Är sämst på att skriva noveller, hahah!

2013-03-18 • 21:25:16
URL: http://juliaaviktoria.blogg.se/
Postat av: Julia • tweep

sv: Inre monolo är när hon tänker något inom sig, utan att du skriver "tänker/tänkte h*n" Utan man ska förstå att hon tänker det. Jag suger på att förklara men tror att det är typ de :) annars kan du googla :D

2013-03-19 • 19:18:36
URL: http://tweep.blogg.se/
Postat av: Olivia

Sjukt bra skrivet! När jag gick i sjuan så fick alla skriva en varsin novell med tips från Laura Trenter och sen satte vi in alla noveller i en bok :)

2013-03-20 • 07:05:27
URL: http://www.oliviiasvardag.blogg.se
Postat av: Sofie

Wow!! Duktig du är. Så imponerad :o :)

Hoppas också att det kommer en video/inlägg där du delar med dig av din coola redigering på denna bild!!!!!!
Du är duktig på allt Annie<3
Lycka till :)

2013-03-21 • 16:04:40

Kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Trackback