tack! ♥

2013-09-30
21:09:00
Vill bara tacka er alla som läser och skriver kommentarer trots att jag bloggar dåligt eller inte svarar. Blir ALLTID lika glad när jag läser vad ni skriver, vare sig det handlar om inlägget, är en fråga eller bara något allmänt. Så kul att få faktiskt få respons för att man anstränger sig. Så kommentera på och fortsätt besöka! Vet att uppdateringen suger ibland, men jag gör så gott jag kan.
 
Hellre fyra välgjorda inlägg i veckan än fyra slarvigt gjorda om dagen.
såhär glad blir jag + lite till




fikafamiljen

2013-09-29
21:00:38
Tog bild på allt födelsedagsfika. Vår familj är kakmonster allihopa haha. Sjukt jobbigt när man vill äta allt men inte orkar... Oh well, det finns ju rätt mycket kvar så kommer nog få fika resten av veckan också.




födelsedag

2013-09-29
09:58:39

Nu är även lilla jag femton år. Känns bra. "Vaknade" (ni vet lika väl som jag att man alltid vaknar innan) av att familjen kom in och sjöng och så fick jag några presenter och frukost på sängen. Hade även frukostsälskap av en sjukt söt liten kusin ♥  Och förutom min födelsedag har även halva tiden till Bastille gått idag. 48 dagar.
 
I paketen låg en jättefin skål (ska ta bättre bild), pengar, dansshorts och ett par välbehövliga hörlurar. Så glad för allt!




Bästa vännerna!

2013-09-28
20:01:11
Vet inte riktigt vad jag ska skriva om dagarna mer än att det var så sjukt bra ♥ Vi hade så roligt, pratade så mycket, åt så gott och skrattade en massor. Försökte ta bilder, men det var så mörkt så de flesta är från imorse. Notera hur seriösa vi är på alla bilder :) Haha, åh, älskar mina vänner. Världens bästa. Lyckades faktiskt få med alla på minst en bild.




nu blir det party!

2013-09-27
15:10:47
kofta - sisters | jeans & linne - topshop
 
Nu drar vi iväg till Sofie & Fridas sommarstuga. Kommer bli grymt! Har med kameran så det blir nog lite bilder. I vilket fall hörs vi imorgon. Ha det bäst, det ska jag.




fall essentials

2013-09-26
17:52:00

En dag var det helt plötsligt iskallt på morgonen, och där stod jag, utan varken vantar eller halsduk. Rådde bot på detta för ett par dagar sen när jag hittade det här setet. Både vantarna och halsduken (+ en halsduk till) kostade alltså 58 (!!) kronor. Helt crazy? Priset per sak var från början 129 kronor och jag fick tre saker för HALVA det priset. kaaaaap.
 
update: Allt kommer från Åhlens.




pysselkväll

2013-09-25
21:43:16
Idag blev finaste Sofie och Frida femton år! Grattis ♥ Och om fyra dagar är det min tur. Känns verkligen helt sjukt. FEMTON ÅR? Det är ju helt galet länge egentligen?
 
I alla fall så har vi långhelg nu (torsdag till söndag) så vi tänkte passa på att fira lite. Ikväll kom de hit och planerade lite inför partajet och sen gjorde vi en massa dekorationer osv. Kommer verkligen bli helt sjukt kul. Drar iväg till deras sommarstuga för att fixa imorgon och sen på fredag smäller det. Åh, så kul vi ska ha.
tycker ni att färgerna är dåliga nu, skulle ni sett originalet. haha galet vad dåligt ljus det är i mitt rum på kvällen.




curly

2013-09-24
13:48:21

körde på lockigt idag




höst på riktigt

2013-09-23
19:01:00

Älskar att hösten äntligen är här ♥ Äntligen kan man ha stickade tröjor utan att svettas ihjäl! Kommer överanvända mina boots när det blir kallare och ska även se om jag kan hitta någon mysig halsduk. Sen kommer ju det svåraste - vinterjacka. Har ingen aning om hurdan jag vill ha, men drömmen vore väl en sån där klassisk Barbour. Tyvärr way too expensive...




55 dagar & nya naglar

2013-09-22
13:01:54

Sakta men säkert närmar sig dagen. Igår var det exakt åtta veckor kvar och jag är så sjukt taggad. Har även fått veta att konserten flyttats till arena fryshuset istället, vilket förmodligen betyder att vi inte behöver se dom genom en glasruta utan på riktigt. I samma rum. Blev så sjukt glad när pappa berättade det.
 
Igår var även första gången på länge jag faktiskt gjorde en nageldesign istället för att bara ha enfärgat. Blev väl helt ok, men det märks ju att det var ett tag sen. Det är ju så kul, men åh så lång tid det ska ta att torka...




banan & kanel-gröt

2013-09-21
12:41:16
För några dagar sen googlade jag lite på olika sätt att smaksätta gröt, men hittade inget jag gillade. Istället kom jag på ett eget recept och det blev verkligen sjukt gott! Har gjort den här gröten varje dag sen dess så jag tänkte att det var kul att dela med sig av receptet.
 
 
Du behöver:
En halv banan
En halv deciliter havregryn
En deciliter vatten
Kanel
Salt
Kardemumma
 
Gör såhär:
Mosa bananen i en skål och blanda ner kryddorna. Jag har inga speciella mått, utan smakar av. Häll i vatten och havregryn. Tillaga i micro på 900watt i 2minuter, ta ut och blanda och micra en minut till. Om bananen är omogen brukar jag ha lite socker på.




bra för att vara torsdag

2013-09-19
21:47:38
Hejsan vänner!
Ovanligt bra torsdag. Rasthäng (aktivitet i kyrkan under lunchen) i skolan, go dans, efterkonfa och nu hem för att ta det lugnt och plugga. Har alla länder, lite berg och floder och alla delstater i nordamerika i läxa tills imorgon, så borde plugga lite. Missar 'hela Sverige bakar' idag med. bajs
 
orelevant bild, men hittade den när jag rensade telefonen och tyckte den var så fin.




Isadora

2013-09-18
14:24:21
Provade två nya nagelprodukter från Isadora idag. Det ena är ett nagellack i färgen 754 - Bella Vita och den andra är en spray som ska göra att lacket torkar snabbare. Man sprayar helt enkelt på det ca. 10cm från nageln och väntar några minuter innan det torkar. Det gick inte jättefort, tog typ 10 minuter, men nu är det tort. Först blev det dock ännu kletigare, så ta inte på det inom tio minuter efter ni har sprayat. Jag vet tyvärr inte vad den kostar för jag fick den när jag köpte nagellacket.




Tori Kelly

2013-09-17
20:17:37
 
Asså Tori Kelly är så sjukt bra. Lyssna på 2.23 lixom? Bara galet. Tycker ni kan lyssna. Hon gör många grymma covers! Älskar Roar. Önskar så sjukt mycket att jag kunde sjunga. Tänk att bara ställa sig och waila rakt upp och ner utan problem. Asså ja, åh.




och så var det ju det där med rubrik...

2013-09-15
18:37:00
tröja - Lindex | klänning (i detta fallet kjol) - H&M | skärp - Asos
 
Bloggningen suger, jag vet, men har inte haft tid de senaste dagarna. Har haft så sjukt kul med vänner, haft konfaåterträff och varit på släktkalas hos farmor och farfar. Imorgon är det dags för en ny vecka och förutom vårat äckliga måndags-schema ska det bli rätt gött. Får tänka på att för varje dag som går kommer konserten närmre. Åh, bara två månader kvar nu ♥




dansat hela dagen

2013-09-12
21:26:00

Började med 45 minuter street, efter det 45 minuter bollywood och på det en timmes balett. Idag var en sån där dag då det var sjukt roligt att dansa och man vill aldrig sluta. Kanske ska börja dansa i stan också, balett. Får se hur det blir med det, tar rätt mycket tid. Ska nog prova nu på tisdag och se vad jag tycker i alla fall. Fattar inte hur jag kunde vara så otaggad på dansen innan den började, det är ju så kul?!




frusna hallon & crunchy ♥

2013-09-11
15:43:10
 
vaniljyoghurt, crunchy & frusna hallon ♥
 
Hemma efter ännu en dags skola. Om en timme drar jag iväg på säsongens andra danslektion. Efter det blir det läxor. Ja, det är väl typ allt som händer idag. Inte så intressant. På fredag är det skoljogg så ska se om jag orkar ut och springa lite ikväll. Blivit dålig på det...




plugg, plugg, plugg

2013-09-10
17:26:11
 
Det är så sjukt mycket i skolan nu. Har fem läxor den kommande veckan och har nu, efter ett par timmar, gjort klart allt för idag. Har kommit på att det är sjukt smart att sätta upp färgade, jobbiga post-it-lappar överallt för att komma ihåg vad man ska göra. Och när man har gjort en sak, slänger man bort den lappen. Sjukt bra. Prova.
 
Nu står, som ni ser, nagelmålning på schemat och sen ska jag ta igen typ 10 videor jag missat på YT.




ballet class

2013-09-09
20:08:02

Idag drog dansen igång igen! Trodde det skulle vara värre än det var. Har inte varit så sjukt taggad för att säga så... På onsdag blir det jazz och på torsdag street + mix. Tror det kommer bli kul. Känner att det behövs nu, har inte tränat på så länge.




hänger med vänner

2013-09-06
20:25:01
Sover borta inatt med mina mysiga vänner. Nu är vi på väg till kyrkan. Får se vad som händer men det blir säkert sjukt bra. Nu vet ni vad som händer i alla fall. Puss hej
egooo haha. aja, man tager vad man haver




black & white croptop

2013-09-05
17:53:31
 
Dessa två fick också hänga med hem från Göteborg i lördags. 99:- styck, 169:- för två @ TopShop. Det var, som sagt, en present från Ellen och är så glad. Älskar dom. Passar till allt och är inte får korta för att ha till låga jeans. Det vita är inte heller sådär genomskinligt som vita linnen alltid har en tendens att vara. Perfekta helt enkelt. 




rågmuffins med äpple

2013-09-05
14:30:50
glömde skriva att man behöver ett äpple, men det förstår ni nog ändå. 
 
Här är receptet på muffinsbröden jag bakade igår. Tycker ni ska prova, sjukt gott. Men nästa gång tror jag jag ska ha i lite äpple mellan två lager smet istället. Provar ni får ni gärna säga vad ni tyckte! :) 




muffins, yoghurt och hallon

2013-09-04
16:34:26
 
kom hem, bestämde mig för att baka, letade upp ett recept, bakade, åt, satte mig vid datorn.
 
Typ vad jag gjort sen jag kom hem från skolan för ett par timmar sen. Har ett par läxor jag ska kolla igenom lite annars är jag bara ledig ♥ Dock börjar dansen igen nästa vecka så då kommer fritiden bli allt mindre...




converse

2013-09-04
11:48:03
 
Lördagens första inköp blev ett par blåa converse. 400kronor på rean. De är lite stora för min storlek var slut, men de är nog perfekta till nästa vår. Annars använder jag dom ändå, who cares?




TOPSHOP

2013-09-03
16:08:00
jeans & linne - TopShop | skjorta - Crocker | skor - Converse
 
Detta fick utgöra dagens outfit. Jeansen och linnet köpte jag i Göteborg i lördags. Har letat efter ett par jeans i min längd så sjukt länge och kom då hem med TVÅ par. De på bilden är i längd 28 vilket är väldigt svårt att få tag i, så blev sjukt glad när jag hittade dom.
Linnet (+ ett till likadant fast svart) fick jag från Ellen i tidig födelsedagspresent. Tack ♥ är så nöjd




boots och stickat

2013-09-02
17:10:00
Måndagar är utan något tvivel veckans värsta dag och en sån tar man sig endast igenom om man har mysiga eller sjukt snygga kläder på sig. Hade redan sen i fredags planerat in att ha mysiga tights på mig eftersom den här dagen skulle bli ovanligt dålig. Tackar mig själv för det nu. Håret satte jag upp i en boll och under bootsen tog jag fluffiga, rosa sockar. Sjukt skönt.
leggings & tröja - H&M | boots - nån affär i Lübeck