Ingen inspiration...

2012-02-29
17:44:51
Känner att det bara blir fler och fler "hej-jag-gör-läxor" inlägg på bloggen. Det är ju inte alls bra för egentligen så bryr sig ju ingen om det. Men jag har absolut ingen aning om vad jag ska blogga om! Bloggtorka, eller vad det nu är man säger. Ni får ju gärna komma med önskemål om vad jag ska skriva! :)




Hahaha, den här är fin!

2012-02-28
19:47:54
Den här laddade jag alrid upp på bloggen men den har funnits på vimeo ett tag så någon kanske har sett den. Men ja, det är såhär jag gör när jag har en kamera i handen och ingen att gå med hem från skolan.





Me, Myself, and I

2012-02-28
17:29:23
Tjenare människor! Provet idag gick bättre än väntat och det var bara en fråga jag inte kunde. Visserligen var ju det typ den viktigaste frågan men jag skyller på läraren. Fy dig, läraren! Fast ändå... Han gjorde provet lättare än vad han hade tänkt så man får väl vara lite glad. Det blev en hel massa tjat om prov här! Inte okej, så vi (vadå vi?! JAG.) slänger in en bild på mig där ni ser hur mysigt och soligt det var idag ♥





Fysikprov imorgon!

2012-02-27
19:36:49
Taggar med lite kvällsmat och plugg. Tjenare vad jag älskar prov! ♥ Och så är ju fysik mitt bästa ämne och vi har massa genomgånger och jag fattar ALLT! <-ironi. Har förövrigt varit på dans (no way?!) och möte. Kommer alltid hem så sent nu för tiden och eftersom att dansen och skolan är viktigast så blir ju bloggen lite "alone in the corner" lixom. Men jag gör mitt bästa!




Hemma

2012-02-26
19:09:07
Nu är vi hemma och jag sitter och ser på DisneyChannel. Jag var så trött på vägen hem att jag somnade i bilen. Fast det gör jag ju ganska ofta så det... Aja, nu ska jag läsa igenom alla bloggar, kolla facebook och göra mig en stor mugg te ♥ Helgen har gått så fort så jag får ta vara på tiden lite extra nu istället.

Bild jag tog idag på gatan.




In tha church!

2012-02-26
12:45:44

Nu är gudstjänsten slut och vi har precis fikat lite. Smakade på nåt asäckligt te som får mig att må illa. Smakar typ ananas fast äckligare. Senare, snart eller om ett tag så ska vi hem till min kusin och äta. Får se hur det blir med uppdatering men jag har ju alltid telefonen. Bara att bilderna blir ganska dåliga...





Chokladsås för oss lata typer

2012-02-25
20:09:59




Mulberry

2012-02-25
14:24:30





Godmorgon

2012-02-25
10:28:15

Sitter i köket och äter frukost med min brur och moster som precis kom hit. Hon ska bo här tills imorgon sen åker hon med oss till barnvälsignelsen.
Idag ska jag väl bara vara hemma och lama. Vanlig lördag, you know ;) Kanske går ut en liten stund. Får se om kameran hänger på.





It's Friday! ♥

2012-02-24
18:04:42
Det är Fredag och jag har en hel helg framför mig. Härlig känsla! På söndag ska jag på barnvälsignelse för min lilla kusin. Längtar tills jag får träffa honom. Ikväll blir det bara hemmamys framför tv:n. Hoppas på att det går någon bra film. Nu ska jag däremot sätta mig och se på senaste avsnittet av dubbelliv och dricka en mugg chai-te. Såg föresten att statistiken var väldigt bra fast jag uppdaterar som en bäver utan tummar och tårna i munnen. Coola är ni. Glöm aldrig det!


Spammar sönder denna.




Awesome.

2012-02-23
17:40:34
Nu är jag hemma efter en dag med skidåkning och lite dans som avslut. Dagen har varit helt perfekt! Ska jag klaga på något så är det väl att all min choklad åkte ut på bussgolvet innan vi ens kommit dit. Att åka buss med våran klass är helt galet! Så dryga var vi när vi satt längst bak och kastade flaskor och sjöng. Haha, låter som om vi var fulla eller nått?! Det roligaste var ju när Kim slänger ur sig "Alla lutar sig åt höger så ser vi om bussen välter!!". Genomtänkt! 
Nu ska jag äta och sen göra läxor. Ska bara komma på vad vi har för några. Hehehe. Här hänger man med, oyeah!




Godnatt ♥

2012-02-22
22:03:28





Jag gillar er.

2012-02-22
18:23:27

Tycker om er när ni kikar in fast jag inte uppdaterar så bra. Det gör mig mycket glad ska ni veta.


Nu har jag precis kommit hem från dansen. Simmningen i skolan idag gick bättre än jag trodde men sämre än jag ville. Onödigt att åka dit tycker jag. Vi lärde oss ingenting och det vi gjorde tog sammantlagt tjugo minuter typ. Nu luktar man helt äckligt i håret efter kloret (rimmelirimm) och känner verkligen inte för att duscha. Antar att jag får göra det ändå... Men innan det ska jag äta och steka pannkakor. Ska åka skidor med skolan imorgon och då ska jag ju ha med mig FÖDA. Vad gör ni ikväll?




Myser i min gula morgonrock

2012-02-22
06:17:05

Har redan ätit upp min frukost och nu sitter jag och ser på tv i min gula morgonrock. Mysipysi. Idag har vi bad i skolan. Mindre mysigt. Sen efter har vi typ en kvart på oss att duscha och byta om. Det hinner man ju inte? Ska man hinna duscha och byta om och borsta håret på en kvart?! Visst. Klagar lite såhär på morgonkvisten. Hehehe :)





Konsum is forever alone.

2012-02-21
21:10:54
Idag när vi åkte till affären för att köpa semlebullar så var de slut. Too bad. Vi stack över till Konsum istället bara för att inse att de var slut där med. Men det var inte det jag skulle säga... Det är såhär att på ICA's parkering fanns typ... 30 (?) bilar och när vi körde in på konsums fanns typ bara 4 där. Ja, men lite random sådär på kvällen. Tänkte bara om någon skulle få för sig att söka kassörjobb här i närheten så vet ni att det är mest chill inne på Konsum. +Grönt är finare än rött. Oyeah! Okej, skummaste bilden och frågan någonsin men jag är skum!




Fettisdagen!

2012-02-21
16:24:28
Heter det "fettis-dagen" eller "fet-tisdagen"? Jag tror det är "fe-tisdagen" bara att man stavar med ett t för mycket. Hur som helst... Nu är jag hemma från skolan. Har satt mig framför TV:n med lite gottigt mellanmål i väntan på att mamma och pappa ska komma hem så vi kan fika semlor! Omnomnom ♥
Imorgon är det helt fullt på schemat - onsdag brukar det kallas. Vi ska bada med klassen (idrottsgrej) sen har vi två danser och möte. Sen på torsdag blir det skidor med skolan! Om nu inte snänm är helt borta, vill säga. Men vi får hoppas den stannar. Hade dock hoppats på att vi skulle få åka på fredagen eftersom att det är våran jobbigaste dag och torsdagar den bästa. Men ja, sålänge vi får åka skidor så!




Mammor & Minimodeller

2012-02-20
21:26:07
Sitter i min säng i myskläder och ser på "Mammor & Minimodeller". Idag skulle de få göra någon bakreklam med marängswiss! De är ju så söta så jag vet inte vad ^^ När de filmade så sa en tjej fel och han "producenten" sa att "Vi tar det en gång till. Vi kan filma hela dan!" och så säger den lilla tjejen helt förvånat "oj...". Haha, så gulligt! Föresten... Glöm inte frågestunden!

iso 800 + 1/30 i slutartid. Fint resultat...




En lista för ingeninsprationattbloggamenvill-inlägg.

2012-02-20
17:49:56
Jag har insett att... jag måste göra läxor om typ tio minuter. (Hade tänkt skriva att jag är cool men det har jag vetat länge.)
Jag lyssnar på... Bra skit! Kabaaam!
Jag pratar... när jag inte sover.
Jag tycker om... Ben&Jerry - Half Baked ♥ ♥ ♥

Jag avskyr när... statistiken bara sjunker. Rööövit.
Min första vän hette... Ellen. Yoyo.
Jag är rädd för... Mycket. Magsjuka till exempel.
Den bästa känslan är... när man vaknar aptidigt på morgonen för att man en timme senare ska ge sig av på semester ♥
Jag är bäst på... att komma på ägiga svar. Ni ser ju själv lixom.
Jag är sämst på... Fysik! Och kemi. Det är läskigt med alla kemikalier.
Det finaste som finns är... Rosa himmel, blått vatten och vit stenstrand. Eller bara en massa grönt, soligt, osvenskt landskap ♥

I somras var jag... kär.
Sist jag grät var... typ vet inte.
Jag kan inte... spela trummor eller basket. Ni ska se mig när jag kommer på musiken och idrotten. Shit vad impade alla blir.
Min mobiltelefon är... vit :)
När jag vaknar på morgonen... tror jag att det är någon annans telefon som ringer och undrar om de inte kan svara så att jag kan få sova någon gång!!!!!!! Eller så går jag upp.
Innan jag går och lägger mig... sover jag INTE. Där fick man till det! 8]
Ikväll ska jag... plugga, se på bra tv och äta pizzabulle! OYEAH! 
Jag vill verkligen... shoppa, äta socker, dansa eller ha värsta bästa photoshooten!

Just nu är jag... Annie, men imorgon vet jag inte. Vi får se då.






Repris - Hur jag fotar vattenbilder!

2012-02-19
17:38:30
Fick en fråga om hur jag gör när jag fotar vatten. Har skrivit om det innan men det var ett tag sen så några av er har nog missat det så här kommer det igen!

Fick tipset från Ellen. Det är så enkelt som att ställa ett glas vatten i diskhon. Du kan ställa några brukar under om du vill att glaset ska komma högre upp. Om du vill ha en färgad bakgrund kan du använda en tygbit, en tröja, ett färgat papper eller något annat. När du väl får fokus på vattnet och inte ska flytta på kameran så mycket, byt till manuell fokus! Då slipper du ställa om varje gång du tar en bild.

Såhär kan det se ut:






Water Droplets

2012-02-19
14:50:24





It's always harder the second time around.

2012-02-19
12:17:37
Sista dagen på lovet. Ska börja på en ny design tror jag. Känner dock att jag har ganska dåligt med bilder så det får bli gammla tror jag. Men det gör väl inte så mycket om det är de som är finast... Annars då? Snön börjat smälta bort här så hur det blir med skidåkningen med skolan på torsdag vet jag inte. Hoppas det är lite kallare där i alla fall. Hatar det här vädret. Grått, blött, lerigt och aptråkigt. Får ju verkligen ingen lust att gå ut precis... Längtar till sommaren! Har en kofta som jag så gärna vill ha på mig nu men det är lite kallt för det. Snälla sommar kom tillbaka ♥


Bästa Lady Gaga låten någonsin ♥




Asså melodifestivalen...?

2012-02-18
21:14:25

Satte på melodifestivalen när jag kom hem och såg att Ana-Gina (hon heter så va?) hade världens finaste frisyr! Jag blev helt kär ♥ Hon är föresten väldigt rolig. Utan henne skulle det vara aptråkigt. Nu är det bara tråkigt.
Men asså.... Björn Ranelid? De måste skämta? Han stod ju för sjutton gubbar och pratade om kärlek mitt i sin låt. Helt serriöst, hur tänkte de nu? Och så går han vidare?! Och musiken ska vi inte tala om! Så det gör vi inte. Hejdå

En som är med i "youngblood" var med i DisneyChannel innan. Japp, sånt har jag koll på!





Redo för att gå ut på äventyr!

2012-02-18
16:08:25
När klockan var halv tre insåg vi att vi fortfarande inte hade plockat undan frukosten. Så vi gjorde det och sen dess så har vi bara suttit och lamat oss med massa godis och glass. Det är så man tar vara på dagarna gottfolk! Eller kanske inte... Hehehe. I skrivande stund har jag nyss fått  på mig kläder vilket faktiskt är en ganska stor bedrift. Förtjänar lite applåder tycker jag. Nu ska vi dra ut på äventyr. Eller så ska vi äta men jag vet inte riktigt. Kul blir det nog i alla fall!




Pannkaksfrukost ♥

2012-02-18
14:19:58
Vaknade runt elva, låg kvar i sängen en stund, gick upp och åt frukost. Vi lyxade till det med pannkakisar och choklad med grädde. Det var riktigt gott men nu återstår att plocka undan. Vi är inte så bra på det utan fastnar vid datorn istället. Men man ska väl hålla sig till det man är bra på, eller hur är det?









Jag är för rolig asså...!

2012-02-17
19:41:56






Matbloggning

2012-02-17
14:12:52

Nu har vi kokat nudlar. Det blev så gott att jag skulle nog kategorisera oss som mästerkockar. Tog lite bilder på vårat "verk" också. Måste ju dela med mig till er så inte ni typ missar såhär viktiga saker! Eller nått sånt...? Senare ska vi åka och köpa Pen&Cherry och massa godis och hyra felm! Ni får gärna ge tips på filmer som får en att gråta riktigt mycket. Tack på förhand! (Haha, som värsta gamla tanten!)





Godmorgon!

2012-02-17
10:10:26
Klockan är 09.51, jag sitter i min säng, har precis ätit frukost och messar med Amanda. Lyssnar på lite musik, dricker te och packar lite tills ikväll. Har inte kommit så långt men det är ju alltid något med ett par byxor, pyjamas och kameran. Borde packa klart så Amanda inte behöver vänta i en evighet på lilla sega mig. Hehehe. Föresten så hittade jag mitt läppsyl igår. Jag blev jeteklad för att det är ett så bra läppsyl och jag orkar inte köpa ett nytt för 25 kronor. Snåljåp nummer ett! Och lite lat också med tanke på att vi bor mitt emot apoteket och det var ungefär tre minuter att gå dit... Jaja, nu ska jag packa klart. Tar med mig datorn så jag kommer nog uppdatera ifrån Amandas hus. Tjotjo!




Dubbelliv

2012-02-16
21:17:38
Sitter i sängen och ser på det senaste avsnittet av dubbelliv på datorn. Har lånat ut min tv till min brur för att han och hans kompis ska lana. Tjänade femtio kronor så det är väl inte så farligt. Imorgon ska jag va med Amanda och sover förmodligen där tills på lördag. Kan köpa godis för pengarna då. Hehehe. Vi ska tjocka oss en massor! Ska försöka uppdatera men jag vet inte hur det kommer gå på den biten ;) Nu ska jag se om det finns nått mer kul program att kolla på på datorn. Heyo!

gillar den här på mig och amanda. fiin




Målat naglarna!

2012-02-16
20:02:12
Hejhej!
Dålig uppdatering, I know. Har haft annat för mig. Mest nagelmålning (vackert ord) med Maddä. Hennes blev fint och mitt blev fult men ni får se lite bilder ändå för att jag är så cool. Tjotjo! Sen har vi ätit pizza också. Det slutade med att min dränktes i gammalt vatten men jag ville ändå inte ha mer. Eller det är i alla fall det vi vill få "dem" att tro...




Dålig outfitbild.

2012-02-16
13:13:01
Nu är Madde här så har egentligen inte tid att blogga men gör det ändå för att jag vet att ni saknar mig annars.




Lat-bloggning

2012-02-15
18:01:54

Sitter i min säng och ser på tv i mina mysigaste kläder. Är så trött och så lat att jag inte orkar ladda in bilder i datorn så jag mobilbloggar med en bild från dagen. Latis. Imorgon ska jag va med Maddä och på fredag ska jag sova över med Amanda. Asså jag har verkligen helt slut på saker att blogga om.





Nagellack

2012-02-15
13:29:00




I backen!

2012-02-15
10:45:00
Just nu åker jag förmodligen skidor med mamma och Edith! Jag kanske uppdaterar från mobilen någon gång under dagen och så har jag fixat ett tidsinställt med lite bilder. Annars hörs vi ikväll när jag kommer hem!





Frågestund!

2012-02-14
22:20:14

Drar igång en liten frågestund! Ni frågar en massor av saker och jag känner verkligen inte för att svara på varenda liten kommentar jag får med frågor om samma saker. Vet att många undrar om det här med domän så om ni frågar i det här inlägget lovar jag att ni kommer få ordentliga svar! Alla som frågar får en länk.




Brunt med knappar på

2012-02-14
18:52:14


Jeans - Cubus || Tröja - JC





Alla ♥ dag present!

2012-02-14
18:19:46
Min söta mammii gav mig och min brur var sin parfym. Jag var ju med till affären så jag kunde välja själv men det var galet svårt att hitta en som inte kostade typ 300 kronor eller luktade gott. Jag chansade och valde en jättesöt presentförpackning med en duschgelé och en parfym som det inte fanns någon test på. Men de luktade jättegott! Luktar typ liljekonvalj och ganska sött men inte alls starkt. Gottigotti! ♥ Tack så mycket mammii!




On CarGlass

2012-02-14
16:02:29

Tjenare mors! Sitter inne på CarGlass (smygreklam) och lyssnar på musik. Vi hade fått stenskott på vindrutan så nu väntar jag och Mammii på att de ska fixa det. Har hunnit vara på Ö&B och Lindex också. Hittade äntligen en svart kofta i min storlek! Sen åt jag McDonalds paj. Köp sån för den är god. Men inte äpple.
Innan satt det en tant i samma rum som oss och hon måste trott vi var halvt störda. Jag satt och lekte med Camwow och så satt mamma och jag och pratade om läppglans och lät som typ fjortisar. De har en kaffeautomat här.





Alla hjärtans dag!

2012-02-14
12:04:56
Glad alla hjärtans dag sötisläsare! Hoppas ni har det extra mysigt idag fast en del av er är i skolan. Surt för er. Hehehe. Själv sitter jag hemma forever alone och funderar lite på vad jag ska göra. Brur och mamma ska åka och bowla vilket jag hatar (slänger in lite fakta om mig sisådär smidigt) så jag stannar hemma! Ska baka något och laga mat till dem när de kommer hem. Då kommer de tycka extra mycket om mig, tror jag! Så "firar" jag alla hjärtans dag! Hur firar ni? höhö halvfailad bild...





Hittade en awesome sked!

2012-02-13
21:13:16
Vilket fynd jag gjorde! Förutom att den är otroligt snygg och svår att äta med så ändrar den färg när den blir kall. Riktigt bra skit man fick i flingpaketen då. Nu är det ju typ bara plastfigurer eller klistermärken. Ocoolt.




Nytt skal!

2012-02-13
20:09:42
Idag när vi var i stan så köpte jag ett nytt skal! Det var jättesvårt att hitta och visst, det här var inte apsnyggt men det funkar. Jag ville ha ett som går runt hela telefonen och som går upp lite över skärmen och så hittade jag ett tillslut! Det gick på 199:- men det var det värt. Är supernöjd! Skalet kommer från PURO.






Semla

2012-02-13
14:15:36

Käkar en semla. Gottigotti! Mamma och jag åker till stan snart. Ska köpa underställ och förhoppningsvis hittar jag ett skal till telefonen med. Det man fick till är redan sönder. Skitkvalité





I min hylla - önskemål

2012-02-13
11:58:27
Fick frågan om jag inte kunde visa mer i min hylla. Gjorde en video men det blev inte bra så tog bilder istället. Hoppas det funkar med! Visar inte allt för att det skulle bli så mycket utan plockade ut det bästa av allt.





Längtar till sommaren

2012-02-13
06:26:29

Klockan är fem i sex och jag sitter här vaken. Kan inte sova och det kletar i ögonen. Har jag åkt på någon ögoninflammation nu då vet jag inte vad jag gör! Ska ju åka skidor på onsdag. Måste ju hinna ta vara på vintern lite i alla fall. Fast ändå... Vem vill inte ha sommar nu lixom?
Semester. Nya platser, umgås med familjen och bara ha det allmänt mysigt.

Stranden! Även fast jag inte badar så mycket så är ju stranden ett måste på sommaren.

Ellens grymma kalas. Lika kul varje år! :)

Färska bär! Helst hallon som ni nog ser... De till vänster köpte vi när vi var i Hjo och de var så stora och så goda!

Sommarmat! Sallad, kyckling, potatissallad, rostbiff...♥

Kläderna! Linne + Shorts = ♥





100 läsisar!!

2012-02-12
22:31:22
Lycklig tjej! Besöksrekord med över 100 läsisar på en dag! Kärlek till er alla! ♥ Vill också tacka för alla kommentarer jag fått idag. Ni gör det verkligen så mycket roligare att blogga. Jag hoppas att ni nya läsisar stannar och att ni trivs. Riktigt bra dag för bloggen. Riktigt bra. (Tänk er att jag är en gammal finurlig gubbe som säger så)

gjorde ett kollage med lite random bilder som jag gillar och så gjorde jag det rosa. hehe.




Dagens

2012-02-12
18:53:50


tröja - gina || shorts - ingenaningaffären || tights + knästrumpor man inte ser - åhlens





EGEN DOMÄN!

2012-02-12
17:16:47
Numera heter bloggen anipani.se! Shit vilken lycka! ♥ Det funkade till slut och nu är jag så överdrivet glad att jag kan skrika lite.




...and I hope you love me to

2012-02-12
16:40:48




Någon liten rackare som vet?

2012-02-12
11:39:05
Letar efter smart liten typ som vet hur man kopplar en domän till blogg.se! Så om ni vet kan ni ju maila mig. Hehehe.

Godmorgon alla partyprissar! (galet vackert ord)
Vaknade för någon timme sedan, har ätit lite frukost och snart ska jag duscha. Mitt hår ser ut som ett bombnedslag och det ser ut som om någon har haft smör i det. Inte coolt alls. Ni skulle ha fått se en bild på mig men som sagt så ser jag förfärlig ut så ni får nöja er med en jetefin bild jag ritat i gimp som inte är klar än. PUSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!





Half Baked

2012-02-11
22:50:55
Så nedrand god! Ben & Jerry's gladd är helt klart världens bästa. Första gången jag smakade fattade jag inte varför alla tyckte den var så god men nu gör jag det! Glassen, kakbitarna, kakdegen - allt! Så gott så det finns inte. Tyvär så tål jag inte alla smaker eftersom att det är nötter i dem. Men jag nöjer mig med de jag faktiskt tål.




Making tacos

2012-02-11
16:50:23


Och eftersom jag är så duktig så gör jag kryddan själv. Heyho







Perfekt start på lovet!

2012-02-11
10:44:17

En hel del ironi i rubriken. Håller på att bli förkyld och näsan rinner och halsen typ dampar. Men jag brukar inte bli särskilt sjuk så förmodligen blir det inte mer än såhär. Får se vad som händer under dagen. Ska gå och köpa godis och så ska jag skriva en lista med ganska tråkiga saker som jag ska tvinga mig själv att köpa nästa gång jag åker till stan. Typ en helsvart kofta. Det finns ju en miljard roligare grejer att köpa men minst två dagar i veckan så lackar jag sönder på mig själv för att jag inte köpte någon sist. Så nästa gång jag åke till stan ska jag BARA köpa nödvändiga saker. Vi får ju se hur det går...

random mobilbild. vadå bildbrist?





The forest

2012-02-10
21:56:43





Lov + Mat = ♥

2012-02-10
19:26:48
Goderafton mina käraste läsarinnor och kanske även en och annan läsare! Höhöhöh. Nej men tjenixen! Idag fick vi sportlov här. Redigt gött! Ska inte göra så mycket utom att åka skidor ett par dagar, annars vet jag inte.
Nyss åt vi jetegod mat. Kyckling och kroketter.

Jag vet att jag aldrig har med egobilder längre (to bad) och det mesta jag lägger ut bilder på är mat men tyvär har jag inget annat. Sorry, sorry!




Blomkålssoppa

2012-02-09
19:50:14

Idag blev det blomkålssoppa med timjan till mat. Kanske inte det godaste jag ätit men ändå helt okej. Men det såg däremot mer än okej ut! Riktigt fint faktiskt. Till åt vi mammas hembakta bröd med massa smör på. Smör är viktigt så jag skriver med det.





Complaining

2012-02-09
17:19:05
Jag är trött nu. Väldigt trött. Har varit på dans, har en massor av läxor och jag är törstig som bara den. Dessutom har jag ont i magen, är väldigt osugen på mat och så får vi inte glömma att jag är trött också.
Tack för att jag fick klaga lite ♥

Tjofräs alla lesare!
Idag hade vi som sagt en kort skoldag och direkt efter den gick jag och Amanda hem till mig, bakade och åt lite. Sen gick vi till dansen som var ganska rolig och nu sitter jag här och det är inte så roligt och där med har jag inget roligt att skriva. Bjuder på en bild istället. Eller vadå istället? Har ju skrivit värsta novellen nu ju.




Torsdag

2012-02-09
08:21:48

Kort dag, sovmorgon, streetdance ♥





Bloggtips - Evrung

2012-02-08
21:53:23
Kollade runt lite på blogg.se's förstasida och hittade den här bloggen. Blev helt kär i bilderna direkt! Kan lova att jag aldrig sett bättre bilder - någonsin! Färgerna, djupet, känslan. Blir helt förtrollad av bilderna! Asså det är helt sjukt! Ni måste se själva för att förstå hur fantastiska bilder är. Det här är deffenitivt en blogg som hamnar i favoritfältet. http://evrung.blogg.se

De bästa bilderna enligt mig är i det här inlägget:
http://evrung.blogg.se/2011/may/where-the-starry-me-needs-to-be-free.html så jag tycker ni ska titta lite extra på det.




Mandelfria semlor!

2012-02-08
20:34:29

Jag tycker att semlor borde vara för alla och inte bara de som gillar och tål mandelmassa! Min mamma har kommit på värsta godaste och bästa receptet på hur man gör semlor utan mandelmassa i. Tänkte att jag kanske har lite allergiska/mandelhatande läsare så jag delar med mig av detta recept. Tycker att ALLA ska prova, även de som tål för det här är så överdrivet gott så det finns inte! Det här receptet gäller två semlor :)

Du behöver: 
• En skål & en sked
• ½dl Ströbröd
• 1dl Mjölk
• Två semlebullar 
• 1-3dl Florsocker
• Kardemumma eller Mandelessens
• Grädde

Såhär gör du:
• Blanda ihop mjölken och ströbrödet i en skål. Det kommer vara ganska tunt men det ska det för ströbrödet sväller jättemycket sen.
• Ta fram två bullar och gröp ur innehållet. När ströbrödet svällt blandar du ner bullens innehåll.
• Ha i 1-3dl florsocker. Det blir lite olika beroende på vad man gillar.
• Nu kan du hälla i lite mer mjölk om det är för tjockt.
• Smaksätt med antinge n kardemumma eller mandelessens. Mandelessens innehåller ingen mandel. Ganska fel egenligen... Men det smakar inte heller som mandel enligt mig. Däremot har min mamma fått för sig att det gör det så ja, gör som du vill! ;)
• Vispa grädden med lite socker och vaniljsocker. Fyll semlan först med kräm och ha sen på lite grädde över det.

SÅ GOOOTT ♥





Lycklig!

2012-02-08
17:56:16
Just nu är jag riktigt glad trots att vi har en massa konstiga skitläxor som inte ens min bror, vikarie eller annan levande själv förstår. Dansen gick bra, jag är inte överdrivet trött och de hade semlor i affären! Fattar ni vilken lycka?! Åh, vilken bra dag ♥ Nu väntar duschen och sen maaat. Tjotjo!