till dans och till vardag

2013-03-30
19:31:00
Har suttit och gjort två (!!!) kollage med outfits. Den första är en dans-tränings-oufit och den andra en vardagsoutfit. Inte tänkt att man ska ha både linnet och tröjan samtidigt, men kunde inte bestämma mig för vilken jag gillade mest. Vad tycker ni? Skulle ni kunna ha på er något av det? Lovar att alla andra typ tycker det är skitfult, haha.
 




mintgrönt

2013-03-29
13:44:39
Förra helgen var jag och Madde inne en sväng i stan. Hade ett presentkort på Gina som jag inte använt så vi gick in och kollade lite där. Hittade den här tröjan + en vanlig vit college-tröja typ. Madde köpte också en sånhär fast vit. Allt var på rea och kostade tillsammans 348 kronor. Fett värt. Lätt min nya favorittröja <3
 
Nu drar jag till farmor och farfar för att fira påsk. puss hej
 




Man är väl duktig på att blogga.

2013-03-27
20:31:28
Seriöst bloggar så sjukt dåligt. Förstår inte att folk faktiskt läser alls. Tycker inte det är kul att blogga just nu. Har inte ett skit att skriva om och ännu mindre att ta bilder på. Har egentligen inte ens bilder till detta inlägget. Vet inte ens varför jag skriver. Värdelöst inlägg, hejhej.
 
Aja, kan ju meddela att jag får lov på fredag. Sjukt gött. Och på lördag åker jag till mormor och morfar med min bror för att fira påsk. Om vi inte hörs innan dess så passar jag på att säga glad påsk nu istället!
Lekte lite med den första bilden. Inte redigerat på sjukt länge. Så kul ju!




Älskar.

2013-03-20
19:06:17
Älskar den här videon. Vet inte riktigt varför, tröttnar bara aldrig. En av dem är alltså Selena Gomez, världens perfektaste människa typ. Dock tittar jag mest på tjejen som står tvåa från vänster i början av koreografin. Sjukt duktig. Sånt här får mig att bli sjukt inspirerad att dansa!
 
Fin stillbild......?




Chokladpaj.

2013-03-19
19:16:21
Madlän och jag bestämde oss för att baka en sån där amerikansk paj. Choklad. Gott, tänkte vi. Men det fick vi äta upp senare. hahaha så dålig humor. Det tog typ två-tre timmar att göra den. Fett mycket waste of time. Funderar ens på om det är okej att lägga det här inlägget under "ätligt".
 
 
Här nedan tänker vi (jag och madde som blir tvingad) att skriva våra åsikter:
 
Annie: Allt smakade asäckligt. Mår illa
Madde: Jag håller mig till pajdegen. Mår illa.




Tjollahop!

2013-03-19
11:57:00
YoYoYo swaggerZ! haha orkar inte hur ful jag är dör.
 
Gårdagen var väldigt ineffektiv. Satt i soffan ca. hela dagen och skrev typ inget på novellen, vilket jag egentligen skulle gjort. På kvällen drog jag med mig Madde ut i kylan och vi gick en promenad. Hade tre tröjor på mig endast för att kunna ha vårjackan. mmm värtvärtvärt.
 
Idag ska jag göra ett nytt försök på novellskrivandet, baka något och kanske fixa lite design. Vi får se vad dagen har att erbjuda. Imorgon bli det i alla fall PRAO. Hoppas att barnen inte är allt för jobbiga ;)
Här är vi, Madde och jag, in action. Erkänn min vackra redigering tillförde lite drammatik till bilden?




Novell

2013-03-18
12:53:00
Hade skrivit ett långt inlägg men eftersom blogg.se är efterblivet så försvann allt och jag tänker inte skriva om det.
 
Det här är en bit ur min novell som vi ska lämna in veckan efter påsklovet. Det är en tävling mellan skolans alla åttor och Per Nilsson, en författare, ska välja vinnaren. Panikar sönder över att jag inte har en aning om hur storyn ska va. Har dock en idé så får väl gå på den och hoppas att det blir bra. Delar med mig av några meningar här under. Yo Bros.
 

"Hej!" i den tysta natten kändes det som om min röst kunnat höras genom ljudet av tusen exploderande bomber, ändå verkade hon inte ha hört mig.
Jag började gå mot henne med snabba steg. När jag stod nästan bredvid henne såg jag att det var månen hon tittade på. Det var fullmåne och den lös starkare än annars. Jag fastnade med blicken på det stora, lysande klotet uppsatt på himlavalvet. För en sekund skymdes det av några tjocka, gråa moln och hon verkade bli medveten om min närvaro. Onaturligt långsamt vred hon huvudet mot mig. Hon stirrade djupt in i mina ögon och det sved till i dem. Jag vek med blicken utan att riktigt hinna reagera. Det var som om hon fick någon sorts makt över mig bara genom att se på mig.





french toast

2013-03-16
16:08:00
 
Tog mig tid imorse att göra fattiga riddare (fast i singular). Inte nog med det så tog jag även kort på det. Hör jag applåder?
 
Om några timmar kommer Sofie och Frida hit. De ska sova här inatt. Och kommande veckor har vi PRAO, studiedagar och sen lov. Kommer bli apnajs. PRAOar på ett dagis på gatan över min så det är nära också.




godkväll swaggerz

2013-03-14
20:10:01
hallåååå.
 
Just nu har jag egentligen inte mycket att skriva. Jag är ovanligt glad, trots mycket stress med skolan. Dessutom är jag superflum vilket resulterar i en massa skit, typ som denna bilden. När jag hade redigerat den så ba "ne, too tråkig let's göra den skum with text." Asså ni bara hör ju. Kommer inget vettigt ur mig när jag är såhär, haha. Hoppas er dag varit finfin och att er morgondag blir finfin och att resten av året blir finfint.




NYTT SKAL!

2013-03-12
17:11:51
Beställde ett par skal från fyndiq.se i torsdags och idag kom de. Just nu använder jag det här med en mustasch, en triangel och rymdbakgrund. Asfett asnajs <- typ så. Nu ska jag ringa min praoplats. woops glömde... Sen ska jag göra lite läxor och sådär. Woophey.




Dagens outfit

2013-03-10
19:24:41
Det var tremiljoneråttahundratrettiosjutusenniohundrafemtiofyra år sen jag gjorde ett sånt här inlägg, känner jag. Okej, har typ inte bloggat alls på aslänge men ja. Idag har jag på mig mina blå byxor från le BikBok och en grå T-shirt och en svarttjocktröja som båda kommer från H&M. Fett rolig outfit och så.




Snabb-blogg

2013-03-04
22:20:35
Har skrivit ett reportage i tre och en halv timme nu och är förkyld och svintrött. Ska se på TV lite innan jag går och lägger mig. Tänkte bara slänga in ett snabbt inlägg. Det är ju inte så svårt när man redan har bilder klara ;)
 
Någon frågade förresten hur jag tar bilder på mig själv och oftast använder jag mig av en fjärrkontroll och ett stativ.
Simple as that.
 
Jo, vad tycker ni om den nya headern? Lite enkel men det var så jag ville ha det. Tar mig aldrig tid att fixa något avancerat längre så det får duga.




Slut på helg.

2013-03-03
21:19:46
Den här helgen har varit fett bra. I fredags var jag i kyrkan tills typ halv ett, i lördags bara chillade jag, hängde lite med Sofie och sen var jag i kyrkan och idag har jag varit i kyrkan på morgonen och nu ikväll var jag på dansuppvisning med dansgruppen. mmmmmmm lång mening. Vi såg på modern dans och jag tyckte det var ganska tråkigt, tyvärr. Har sett på det förut och då var det jättebra men den här gången var det bara segt och enformigt. Meeeeen, vi hade skitkul på donken efteråt och det är ju alltid trevligt att komma ut och göra saker.
 
Fotade faktiskt lite idag. Bara på mig dock, men ändå.




Värme ♥

2013-03-03
15:18:12
Idag när jag kom hem från gudstjänsten var det trettio grader på altanen. Utnyttjade första tillfället att sitta där tillsammans med min B&J. Har aldrig ätit Cookie Dough förut men den är helt klart min nya favorit. Så sjukt god! Vaniljglassen smakar mer typ smörkola än vanilj och är så gräddig och god. Och KAKDEGEN. Åh, så god. Ni som mot förmodan ej smakat - SMAKA.




SKASKASKA.

2013-03-02
12:21:58
Jag SKA lyckas någon gång. Har kommit en bra bit på vägen ändå. För några månader sen fick jag knappt tag i foten. För er som inte förstod är målat alltså att få helt rakt ben.
 
Förövrigt är det sjukt bra väder, typ vår. Ska snart duscha sen gå till affären och köpa glass. Ska se på Scooby Doo och ha mys för mig själv. Vad ska ni hitta på idag då?
 
Förlåt för dålig kvalité. Bilden är tagen ur en film.