Idag åker vi till Ölandet.

2012-07-30
09:30:00
Just nu sitter jag och Amanda förhoppningsvis (ja man vet ju aldrig vad som händer) på ett tåg mot Kalmar där Ellens familj ska hämta oss för att sedan åka till deras stuga på Öland. Är så fett taggelitaggad i stunden då jag skriver detta. Kommer bli så galet kul. Har med mig kameran (om jag inte glömmer den...) så vänta er bilder.
 
"Hade" som  man säger nånstans.




Good morning sunshines!

2012-07-29
10:47:45
 
Med denna överserriösa bild på mig säger jag godmorgon. Idag får vi se vad som kommer. Ska packa ner det sista och sen se om jag kommer ut och fotar lite eller nått. Ska försöka fixa minst ett tidsinställt inlägg. Annars blir det mobilbloggar som gäller de kommande dagarna! :) Men ni överlever ju det med.




Vad som komma skall.

2012-07-28
11:55:40
aldrig varit bra på att göra sånna här bilder men huvudsaken är ju att ni ser vad som händer i veckan.




Bakat vaniljmuffins

2012-07-27
18:13:23
Dokumenterade det hela i bilder. Blev riktigt fina. Båda muffinsarna och bilderna.




Moi Right Now

2012-07-27
15:07:25
Yeye. Såhär ser jag ut idag. Trevligt att sommaren har letat sig hit till lilla Sverige. Ska gå ut och lyssa på musik eller baka eller nått. Har fixat med naglarna hela dagen och det blev ändå skit. Dåligt humör? Ja. Lite.
Tur att jag har Ed Sheeran och Spotify i mobilen ♥
 




Firat Ellen!

2012-07-25
11:44:39
Klockan elva på måndagmorgonen gick jag hem till Ellen. Vi fixade lite med madrasser och pyntade lite och sen vid tolv kom alla. Så sjukt kul att se alla igen! Blev typ världens kramkalas. Haha! Sen körde vi lite tävlingar, åt god mat, fikade och satt uppe till fyra, halv fem på morgonen. Gick hem vid tre dagen efter och åkte sen till stranden med Ellen och Amanda. Första doppet i sjön! Fett kallt men värt! :) Och sen på kvällen satt vi hos Amanda och såg på Rosa The Movie. Bra film. Var nära på att börja gråta i slutet och jag gråter aldrig till filmer.
 
Så som ni hör har jag inte haft tid med bloggning.
Random, orellaterad bild på Ellens fina muffins.




Bilder från gårdagen

2012-07-22
15:05:42




@ läckö slott

2012-07-21
17:59:56

Just nu är vi vid läckö slott. Är på utflykt med släkten på pappas sida. Har varit och fikat på nått ställe sen ätit på resturang. Kommer hem sent ikväll men jag uppdaterar kanske från mobilen lite senare också. Hav a najs dej!





Dagens chillispillis outfit. Yeye

2012-07-20
16:40:47
Sugen på att ha en tävling av okänt slag. Någon som känner som jag?




Sailor nails

2012-07-20
15:48:59
Mina naglar just nu. Gjorde dem för ett par dagar sen men har inte hunnit visa förens nu. Lite kladdiga men annars är jag väl nöjd! :) Ska nog prova en gång till. Övning ger fördighet. Föresten låter det väldigt fult. Föredrar det engelska "Practice makes perfect". Låter mycket kolare. haha!




Inte varit hemma.

2012-07-19
22:35:16
Senaste dagarna har jag chillat runt hos Amanda. Vi har käkat pannkakor. Vad har ni haft för er?
 




Svar - Min keps

2012-07-17
19:09:13
Svar: Först och främst - Tack så mycket! :) Och som svar på din fråga. Jag köpte den för 100 kronor på ett gatustånd i Trogir på semestern. Den är så oäkta den kan bli.  När jag köpte den så var skärmen böjd men den blev platt när den låg i bilen (?) Gör dock inte mig så mycket... ;) Tyvär har jag ingen aning om vart man kan få tag på den här i Sverige.
 
Uppdate: Fick höra av min kära vän Amanda att det finns liknande på Junkyard! :)
 
Passar på att lägga ut de sista bilderna jag tog igår.




Slösar bort min tid.

2012-07-17
14:47:56
Jag har suttit vid TV:n hela morgonen och sett på sälskapsresan och how I met your mother. Imorgon ska jag i alla fall träffa Amandis och den 29 eller 30 åker vi till Ellens stuga på Öland. Dock så har jag typ två veckor utan något inplanerat tills dess.... Men det är där ni kommer in!
 
Ge mig tips på vad man kan göra när man sitter hemma själv och vädret inte är det bästa och man är allmänt seg! Tacktack! :)




Sovmorgon

2012-07-16
13:08:16
Man kan sova hur länge man vill och när man vaknar har man hela dagen på sig att göra frukost. Och jag älskar frukost. Imorse låg jag kvar i sängen till halv tolv sen gick jag upp och bakade bröd. Gott blev det också. Improviserade lite men ungefära mått kommer här under.
 
Scones med havregryn:
 
1dl mjöl
1dl havregryn
1½krm salt
1tsk bakpulver
½msk olja
½dl mjölk
 
Blanda alla torra ingridienser och blanda sedan i oljan och mjölken. Gör fyra små bollar som du plattar ut så de blir ungefär 1cm tjocka. Grädda i 175grader i mitten av ugnen tills de ha fått en lite brun färg.
 




Min obeskrivliga kärlek till denna låt.

2012-07-15
12:48:00
Haha, älskar den här låten. Hörde den första gången för typ mer än ett halvår sen. Kanske ett år till och med. Till sak...
Jag KAN inte tröttna på den. Har lyssnat på den säkert 300 gånger och tycker fortfarande den är lika bra som första gången jag hörde den. Har nog lagt ut den förut men det är säkert många som missat den.
 
Kärlek för öronen ♥
 




Semesterbilder

2012-07-14
15:08:49




Saker jag måste göra

2012-07-14
10:48:05
Godmorgon!
Denna dagen kommer gå till att städa klart det jag inte hann med igår, damma, bädda sängen och vika tvätt. Sen hade jag även tänkt redigera bilderna jag tog i Kroatien som ska upp på bloggen. Hinner jag ska jag ut och fota med min longboard och åka lite! Om det inte börjar regna då.... Och just nu ser jag inte ut att ha vädret på min sida. Skitsverigeväder.




Pannkakor

2012-07-14
00:55:31
Mamma och jag körde på pannkakor med jordgubbar och vanilj-yoghurt till kvällsmat. Fredagslyx. Riktigt gott var det. Och så fint med, eller hur? :)




Nya naglar

2012-07-13
12:10:07
På vägen hem från Kroatien köpte jag massor av nagellack och sånt. Provade lite igårkväll och blev väldigt nöjd! Inte jättesvårt att göra heller. Finns massor av videor på hur man gör. Sök på typ "faded nails" eller "ombre nails" så brukar det finnas ganska mycket liknande! :)




Sverige! ♥

2012-07-12
22:33:19
Tjenare alla läsare! Har inte bloggat på ett par veckor för jag har varit i kroatien. Surprise! Gjorde så många tidsinställda jag kunde så jag hoppas ni tyckte det dög! :) Jag har haft det jättebra! Ellens familj var med också och det gjorde ju inte det hela sämre precis... Fotat en massor också så förvänta er bilder. Och så har jag shoppat en hel del med. Kommer komma en haul-video. Imorgon antagligen. Nu ska jag se på TV som jag inte gjort på två veckor.
 
Skönt att vara hemma. Borta bra men hemma bäst, ni vet.  
Ellen och jag första kvällen i Trogir, där vi bodde.




Bara snygga bilder.

2012-07-10
17:20:00




Movie of Awesomeness 3

2012-07-08
13:25:00
vInte den bästa hitils men snart kommer en som knäcker alla. Movie of Awesomeness - summeredition! :D




Kopior. Nästan.

2012-07-07
18:11:00
 
Okej, så de här bilderna är nästan EXAKT likadana men jag vet inte vilken jag gillar bäst... Eller så kanske jag gillar båda lika mycket? Vilken gillar ni?




Åh, så fin är hon! ♥

2012-07-04
14:19:00




Rocketeer

2012-07-03
16:28:00
 
Blir så glad av den här låten! Typ helt hyper och hoppar runt och skrattar! Haha, nej inte såpass men jag blir lixom glad i hela kroppen. Ja, ni fattar! ;) Har ni tips på "glad-låtar"?




Motljus

2012-07-02
11:07:00