Idag har jag varit glad ♥

2013-04-29
21:51:58
Bra dag. Sett på en fett bra film, The Host. Fick tips av http://akajulia.webblogg.se att se den och det var nog den bästa film jag någonsin sett. Sjukt grym!
Nu ska jag se på slutet av Elementary och dricka te. Tjotjo! ♥




hos moster

2013-04-27
14:00:00
Just nu är jag hos min moster på 40-års kalas, därför kan jag inte blogga och gjorde ett tidsinställt istället. Så smart av mig, jag vet. Vad jag gör at the moment är okänt vid skrivtiden för detta inlägg men jag anar att jag äter någon god mat eller kanske fikar. Vet inte när jag kommer hem, men det blir väl nån gång ikväll efter en och en halv timmes bilresa. Men det funkar ju också när man har grym musik och hörlurar. Delar med mig av min favvo-låt just nu. Den är grym så jag tycker absolut att ni ska lyssna! You won't regret it.
 




nya skor!

2013-04-26
18:27:53
Nu ska jag ut och inviga mina nya springskor! Köpte likadana som jag hade innan, för de är verkligen världens skönaste. Dessa är i storlek 36 och två tredjedelar och mina gamla var i 34. Fattar ni hur små skor jag sprungit runt i? Galet. Modellen heter Glide 4 och är från Adidas. Inte världens snyggaste, men vad gör det när de är fett sköna? ;)
bjuder på sista bilden! haha!




danskläder...

2013-04-23
17:32:00
Nu har jag införskaffat mig allt till den stora dansuppvisningen i maj! Varje år är det en vårkonsert här, där alla musikskolans medlemmar deltar. Jag ska dansa fyra olika danser och det är fyra eller fem föreställningar (dock dansar jag inte alla danser på alla uppvisningar). Det blir, som ni nog kan förstå, rätt mycket kläder att fixa till "kostymerna", men nu har jag köpt allt utom ett par svarta tights och hårspray ;)
Det blir även uppvisning på spira i helgen, eftersom det är dansens dag då. Ska bli så galet kul! Någon som kanske råkar vara där den dagen?
 
Det är en del som frågar vilka olika danser jag går på så kan ju passa på att svara på det, när jag ändå är inne på det spåret. Jag dansar balett en gång i veckan, street en, show-jazz en och i en bland-grupp en-två gånger i veckan :)
 
skjortor - tradera || armringar - H&M || beigea byxor - 2hand || fjädertröja - hemsydd || skärp+pärlarmband - gammalt




ny design på g.

2013-04-22
21:44:16
Kommer bli mycket vitt, stilrent, små flashiga detaljer. Ja, ni får se. än så länge är i alla fall jag väldigt nöjd, så hoppas ni också kommer gilla den. Inte särskilt lik någon jag haft innan men det kan ju bli bra ändå. Okej, nu lät jag sådär superego men ni fattar. Slänger in en liten sneak-peak här under för att göra er ännu mer nyfikna.
 
Btw, så kom min konfaklänning idag. Den passade, men färgerna stämde inte överens med hemsidan. Aja, blir nog bra ändå, måste bara köpa lite accessoarer för just nu är den väldigt plane.
ni kanske märkt att kategorierna inte funkar? det beror på designändringen. kommer funka som vanligt snart igen :)




friendship

2013-04-21
15:19:23
YoYo swaggerz. Tillbringade halva dagen tillsammans med min nya BFF migrän. Galet trevligt. Eller kanske inte...
 
Nu är jag i alla fall back. Tänkte visa lite bilder jag och Madde tog igår när vi var ute och fotade. Blev väldigt många bra. Kan inte ta med alla, men ni får se dem allt eftersom. Här är de jag tycker blev bäst i svartvit.




frukost

2013-04-20
11:50:10
godmorgon människor! Skönt med helg. Har, för en gångs skull, inget inplanerat så vi får se vad som händer. Nästa helg är det dansens dag och jag ska uppträda på spira. Ska bli sjukt kul. Hoppas bara jag kan dansen tills dess... Står, som tur är, inte längst fram så kan kolla på nån framför, haha.
 
Tog bilder på min frukost men ljuset var fult så bilderna blev inte så bra.




selfie

2013-04-18
20:51:21
Heeeeeej läsare.
Idag var det konfa efter skolan. Trevligt, bra ämne och sådär. Nu har jag precis pluggat lite tyskaglosor och lyssnar på musik. Det är väl typ så händelserik dagen har varit. Som ni nog förstår har jag inte haft tid att ta bilder, så här kommer en från igår. Japp, hejdå då.




brädis fick va med

2013-04-17
15:08:00
Idag när någon öppnade fönstret på vår svenska lektion hörde jag sopmaskinen åka förbi. Åh, hoppas snart att det blir helt grusfritt på vägarna! Vill så gärna åka bräda NU. Tyckte att brädis kunde få vara med på mina outfitbilder. Det förtjänar den. Överväger att åka till dansen men det blir ju lite awkward om det slutar med att jag får bära den hela vägen...
 
Här är i alla fall dagens outfit. Galet länge sen jag tog sånna här bilder. Hoppas att ni uppskattar det, för det tar tid ;)
Jeans från Dr. Denim, tröja från Victoria's Secret, jeansjacka från JC, converse och hörlurar från WESC.




feeling athletic

2013-04-16
19:59:37
Jag och Madlän drog ut och sprang (läs gick). Det är verkligen så skönt att komma ut och röra på sig, nu när det inte längre är -50 ute. När jag kom hem passade jag på att stretcha. Allt för länge sen sist, och det märks. Kan inte gå ner i split längre och den där skorpionen jag skulle lyckas med innan sommarlovet har ju verkligen inte blivit bättre. Men men. Får väl ta och börja igen. Har som tur är inte jättesvårt att stretcha upp mig, så hoppas det snart är tillbaka till "det vanliga."
 
För några veckor sen var det någon som frågade om jag kunde visa hur jag stretchar till skorpion-saken. Tog bild före stretchen, under den, och efter. Ni ser ju att det är väldigt stor skillnad. Står med benet mot en vägg när jag stretchar. Brukar även göra ett par höga rygglyft för att "stretcha" ryggen. Hoppas det hjälpte! :)
 
mobilbilder och tråkigt inlägg. ni får leva med det.




blogging like... jk i don't blog.

2013-04-15
22:40:00
Angående rubriken så tänkte jag bara tillägga att rubriker är min starka sida för er som inte märkt det. Lite random kvällsfakta är ju alltid härligt.
 
Tänkte bara dela med mig av some random music jag lyssnar mycket på för tillfället.
Enjoy and stay healthy good bye // girl with no humor.
 
 
Man märker ju rätt tydligt att jag är en sån där person som inte har någon musikstil what so ever.




grymmaste helgen.

2013-04-14
15:27:01
Sorry for no update ich bin ein tråkig person.
 
Har haft grymmaste, bästa, fetaste helgen på länge. Började på fredagskvällen med gospel-konsert i kyrkan. Sveriges största ungdomskör, Livslust, var här och "uppträdde" eller vad man ska säga. haha. Det var heeeelt sjukt kul! Skrattade och sjöng och skrattade lite till. Sen igår drog konfagruppen till stan för "inför-läger-träff" med några andra kyrkor. Fikade, spelade soxwars, andakt. Sov även i "vår" kyrka. Eller ja, asså vi sov ju inte så mycket. Gick och la oss fyra och gick upp halv nio för att gå på gudstjänst. Det var i alla fall jättekul.
 
Nu är jag hemma och skriver på min novell som ska vara inlämnad imorgon. Wish me luck, this won't work out well <- känner lite så.
det här är en bild på mig där jag ler lite spontant och gör tumme upp.




Solglasögon.

2013-04-05
21:34:00
Igår och idag har jag hängt med Amanda. Sov även hos henne. Drog dock hem vid halv tre idag pga en äcklig tandläkartid. Vi kollade väl mest på The Vampire Diaries hela tiden. Chill. Saknat den människan fett mycket.
 
Resten av dagen har jag gjort absolut ingenting. Skrivit lite på novellen, fixat med en tröja inför dansuppvisningen, hjälpt till att laga mat. Såntdärsomärtråkigtattläsaom. Nu ska jag se lite på TV, kanske försöka skriva. Ha en asgrym helg. PussHej.
Fett kol med glajsen på. Har faktiskt varit sol nog att använda dom utomhus. LikeLike.




Vart är våren?

2013-04-02
15:48:00
Kollade igenom bilder från maj förra året och undrar vart våren tagit vägen. Här är det grönt, sol, blommor och åh. Allt var så fint, varför är det inte så nu? Vill ha vår, vill åka longboard, vill gå till skolan i vårjacka utan att dö av kyla, vill äta glass i vårsolen, vill fota massor.




inspirerad.

2013-04-02
11:42:22
Jag sitter och skriver på min historia, designar och är allmänt inspirerad. Galet att det fanns en tid då jag ALLTID var såhär. Blogga, designa och skriva var typ det enda jag gjorde när jag inte dansade eller åt. Nu har det varit dåligt med inspiration ett tag men nu känner jag att det börjar komma tillbaka. Är fett taggad på att ta bilder, skriva och fixa en ny design. Vet inte hur det blir, men satsar på något stilrent, ljust och enkelt. Vi får se.
Hoppas er dag blir sådär bra och att ni får vara sådär glada och njuta av vackert väder. TjoTjo
En från i fredags. swääääg.




Glömde (?) blogga

2013-04-01
11:36:53
Tjollahopp!
Jag brukar inte blogga för att jag inte har några bilder, men igår tog jag faktiskt några. Jag, till och med, redigerade dem! Sen glömde jag på något vis att blogga. Allmänt efterbliven. Aja, ni får bilderna nu istället. De är tagna med iPhone så därför är kvalitén inte den bästa. Försökte fixa dem så bra jag kunde.