Breakout Treatment

2013-11-03
11:28:00

Det senaste har mitt fejs gone all wild and crazy. Har fått massa äckliga finnar och fula pluppar i pannan som jag inte är sådär jätteförtjust i för att uttrycka sig i milda former. Så i fredags införskaffade jag (mamma) mig lite grejs som jag hoppas ska få styr på eländet. Tänkte att jag ska berätta vad allt är nu, när och hur jag använder det och vart man kan köpa det! Sen om typ en vecka tänkte jag skriva om det blivit någon skillnad.
 
Neutrogena Daily Cleanser - En tvål man tvättar ansiktet med morgon och kväll. Jag köpte den på Ekohallen men den går att köpa i typ alla mataffärer.
 
Neutrogena Oil-free Moisturiser - En ansiktskräm utan olja som gör att man inte blir flötig men ändå återfuktar sjukt bra. Jag använder den på torra ytor (mest min näsa) efter jag tvättat ansiktet. Även den är köpt på Ekohallen men går att hitta i typ alla mataffärer.
 
Basiron - En kräm som ska ta bort finnar typ. Använder den på finnar och "pluppar" efter jag tvättat ansiktet på kvällen. Där jag tar på den här tar jag ingen ansiktskräm. Den ska användas en gång om dagen i början men dosen kan ökas till två gånger om dagen efter ett tag. Köpt receptfritt på apoteket, finns även som ansiktstvätt istället för kräm.



Kommentarer
Postat av: SOPHIE JANEMAN [FOTOGRAF]

sv: tacktacktack! :)

2013-11-03 • 12:52:21
URL: http://sj.webblogg.se
Postat av: Julia

Ett tips är neutrogenas ansiktsskrubb som ska hjälpa mot att ta bort finnar, för mig funkar den jättebra och det märks när jag inte årkat använda den för då får jag massa finnar som går bort närjag kör på den nåra dagar.

2013-11-04 • 07:46:44

Kommentar:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Trackback